Dacă pe perioada stării de alertă valabilitatea documentelor s-a prelungit în cazul în care au expirat, dupa ridicarea starii de alerta acestea mai raman valabile inca 90 de zile, astfel că românii cu documente expirate trebuie să meargă să le înnoiască.
O altă schimbare se referă la angajații din sistemul bugetar. Odată cu ridicarea stării de alertă nu se vor mai putea face detașări la fel de ușor ca până acum. De asemenea, toate numirile făcute fără concurs în starea de alertă vor înceta în termen de 30 de zile.
Concursurile de angajare la stat, suspendate în perioada stării de alertă, își vor relua cursul.
Odată cu ridicarea stării de alertă:
Dispare obligativitatea prezentării certificatului verde la intrarea în țară, la accesul în localuri, magazine, instituții de spectacol și cultură
Se revine la nunți, botezuri, spectacole, concerte, manifestații, workshopuri, concerte, activități sportive fără limită de participanți și fără distanțare
Activitățile de zi cu zi nu vor mai ține cont de rata de infectare și de incidența cazurilor Covid în localitate
Magazinele și localurile vor putea rămane deschise și după ora 22.00
Nu se vor mai acorda tichete de 100 de lei pentru vaccinare
Elevii nu vor mai face cursuri fizic/online în funcție de numărul de infectări sau de paturi ocupate în localitate
Se elimină obligativitatea purtării măștii de protecție în aer liber
Angajații nu mai pot fi trimiși în regim de telemuncă