Cele 100 de noi tramvaie din Bucureşti au costat 200 de milioane de euro, dar, pentru că sunt prea mari, Municipalitatea trebuie să cheltuie alţi bani pentru modificarea mai multor staţii de pe traseul liniei 41. Vorbim de aproape două milioane de euro pentru finanţarea lucrărilor de reconfigurare a peroanelor care trebuie coborâţe, dar şi lungite.
Pentru că noile tramvaie din Bucureşti nu încap pe linia lui 41, consilierii generali au fost convocaţi în şedinţă de primarul general Nicuşor Dan pentru a aproba finanţarea lucrărilor de reconfigurare a mai multor staţii de pe traseul liniei 41.
Noile tramvaie din Bucureşti nu încap pe linia lui 41. Ce staţii vor fi modificate
- Agronomie – ambele sensuri;
- Casin – ambele sensuri;
- Podul Ciurel – ambele sensuri;
- Orsova – ambele sensuri;
- Drumul Taberei- ambele sensuri;
- Parc drumul Taberei – ambele sensuri;
- Brasov – ambele sensuri.
Odată cu achiziția celor 100 de tramvaie de la Arad, Primăria Capitalei trebuie să mai investească în modernizarea de linii, dar și în alungirea unor peroane. În caz contrar, noile tramvaie de 36 de metri nu vor încăpea în toate stațiile. Refugiile din București au o lungime de 28-90 de metri, iar tramvaiele aflate în circulație maxim 27 de metri lungime.
Potrivit Economica.net, Astra Vagoane Călători va livra 100 de tramvaie în București, potrivit contractului semnat cu Primăria Capitalei, după mai multe luni de tergiversări. În lungime de 36 de metri, acestea vor reprezenta o premieră pentru Capitală, unde cel mai lung tramvai are cu aproape 10 metri mai puțin.
A fost propusă modernizarea a 49 de peroane, din care cele mai multe, respectiv 20, pe linia tramvaiului 41, cel mai folosit mijloc de transport în comun de suprafață din România.
Pe lângă cele 49 de peroane, studiul propune modernizarea a 27 de kilometri de tramvai (cale simplă), precum și a depourilor unde vor fi garate noile tramvaie (Giurgiului, Militari, Dudești și Alexandria).
„Cele 100 de tramvaie vor intra în traseu începând cu anul 2022 și vor putea fi folosite de bucureșteni pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55”, a declarat Adrian Criț, director general Societatea de Transport București.
Pe traseele menționate, tramvaiele noi vor circula cu o viteză sporită, asigurându-se totodată o semaforizare cu prioritate pentru transportul public de călători. Tramvaiele vor fi echipate cu sisteme IT – de informare călători (audio și video), supraveghere video, sistem de numărare călători, Wl-Fi și sistem de comunicare on-line.
200 de milioane de euro este valoarea contractului de achiziție a noilor garnituri de tramvaie.