Comisia Europeană a adoptat noile reguli pentru siguranța rutieră și pentru a permite circulația vehiculelor complet autonome în UE.
O parte dintre noile reguli vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.
-Pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze): asistență inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum și semnal de oprire de urgență;
– Pentru autobuze și camioane: tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști și sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.
Comisia Europeană intenționează să introducă vara aceasta, pe baza Regulamentului privind siguranța generală, norme tehnice pentru vehiculele automatizate și conectate, axându-se în special pe vehiculele automatizate care înlocuiesc conducătorul auto pe autostrăzi (automatizare de nivel 3) și pe vehiculele complet autonome, cum ar fi navetele urbane sau robotaxiurile (automatizare de nivel 4).
Normele tehnice stabilite prin intermediul unui act delegat vor permite efectuarea unei evaluări cuprinzătoare a siguranței și a maturității vehiculelor complet automatizate înainte ca acestea să fie introduse pe piața UE.
Ele vor include procedurile de încercare, cerințele în materie de securitate cibernetică, normele de înregistrare a datelor, precum și monitorizarea performanței în materie de siguranță și cerințele de raportare a incidentelor de către producătorii de vehicule complet autonome.