Potrivit unei cercetări realizată de Unlock Research, companiile din România pun preţ mult mai mare (35%) pe atragerea de noi talente.
Aceste companii nu au, în prezent, în topul priorităţilor, starea de bine (13%) şi sănătatea mintală a angajaţilor (6%), interesul fiind ridicat pentru retenţia angajaţilor (63%), după cum arată studiul publicat, luni, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii Mintale.
Peste jumătate dintre organizaţiile chestionate (56%) au avut, în ultimul an, iniţiative cu privire la starea de bine. Totodată, 44% dintre respondenţi consideră că aceasta este o nevoie ridicată în cadrul companiei lor.
Iniţiativele în acest sens considerate potrivite sunt workshop-uri (28%), consiliere/terapie (27%), identificarea nevoilor angajaţilor (12%), acces la programe/spaţii de relaxare (10%), evaluarea sănătăţii emoţionale a angajaţilor (10%), asigurare medicală/abonament medical (9%), abonamente la sală/programe sportive (6%), hotline/linii de suport emoţional (5%), flexibilitate privind modul/orele de muncă (5%) şi programe de dezvoltare personală (4%).
Realizatorii studiului au remarcat, însă, că în acest moment beneficiile oferite sunt în general legate de sănătatea fizică a angajaţilor şi mai puţin în zona de terapie, consiliere sau bunăstare emoţională şi sănătate mintală.
La ora actuală, companiile se axează mai degrabă pe a măsura satisfacţia la locul de muncă (80%) şi mai puţin pe a măsura nivelul de stres (29%) sau starea sănătăţii mintale a angajaţilor (17%).