România a scos anul trecut din trafic 100.000 de mașini mai vechi de 8 ani, prin intermediul programelor Rabla.
Cu toate acestea, țara noastră rămâne în continuare „cimitirul auto al Europei”. Parcul auto de la noi este format, în majoritate, din vehicule mai vechi de 15 ani, importate la mâna a doua. Atât specialiştii din domeniul auto cât şi activiştii de mediu susţin că s-a ajuns în această situație pentru că în ţara noastră nu există o taxă în funcţie de gradul de poluare.
Soluţia ar fi taxarea în funcţie de gradul de poluare, spun activiştii de mediu.
Potrivit datelor oficiale, la nivel oficial sunt înmatriculate aproape 10 milioane de vehicule. Dintre acestea, 400.000 de maşini la mâna a doua au fost înscrise numai anul trecut.
Adoptarea unei măsuri care să interzică înmatricularea unei rable importate din alte state europene ar fi imposibilă, susţin aceiaşi specialişti. Asta pentru că în Europa există o piaţă comună, potrivit stiri.tvr.ro.