Sorin Grindeanu, vicepremier și ministru al Transporturilor, a discutat joi cu Andrei Spînu, vicepremier și ministru al infrastructurii în Republica Moldova, despre cum ar putea fi dezvoltat parteneriatul pe toate sectoarele de transport.
El a precizat că a propus să se întrunească în februarie Comisia Mixtă bilaterală pentru coordonarea tuturor activităților referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni.
Vicepremierul guvernului de la București a vorbit și despre posibilitatea de a extinde Autostrada Unirii spre Chișinău și Odesa.
„În domeniul rutier, ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina). Am abordat și subiectul modernizării și construcției mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut: Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albița (Leușeni)- pod nou; Podul Răducăneni (Bărboieni)- pod nou; Podul Bumbăta (Leova)- pod nou; Podul Fălciu (Leca /Cantemir)- pod nou”, a continuat oficialul.
A fost luată în discuție și infrastructura feroviară.
„În domeniul infrastructurii feroviare am discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Stația Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relația Ungheni – Cristeși Jijia – Socola- Nicolina. Un punct de interes comun este și reabilitarea coridorului feroviar Iași (Aeroportul din Iași) – Ungheni- Chișinău (Aeroportul din Chișinău)- Odesa, prin finanțare obținută de la Banca Mondială”, a precizat Sorin Grindeanu.
„În contextul conflictului armat din Ucraina, am reamintit că, în septembrie 2022, au fost finalizate lucrările pentru repunerea în funcțiune a liniei de cale largă din frontiera cu Republica Moldova (Giurgiulești) până la silozul de la dana portuară Galați. Linia cu ecartament larg permite încărcarea și descărcarea directă a vagoanelor ucrainene, fără transbordare, care circulă pe relația Galați (RO) – Giurgiulești (R.Moldova) – Reni (Ucraina)”, a mai afirmat el.
Cât despre domeniul aerian, Sorin Grindeanu spune că el și omologul său din Republica Moldova au vorbit despre posibilitatea de a crește numărul de frecvențe ale operatorilor aerieni români pe segmentul București – Chișinău – București, precum și despre diversificarea destinațiilor prin operarea unor noi curse de pe mai multe aeroporturi internaționale din România.