Patronii restaurantelor și ai altor localuri de alimentație publică mai au timp până pe 15 martie să schimbe meniurile, astfel încât să ofere informații detaliate despre fiecare preparat. Nu trebuie să lipsească, de exemplu, numărul de E-uri, caloriile și ingredientele care pot provoca alergii, dar lista este mai lungă.
Peste două săptămâni, clienții restaurantelor, teraselor, cantinelor, cofetăriilor și ai altor localuri vor primi meniuri detaliate, astfel încât să știe exact ce mănâncă.
Pentru fiecare preparat se va cunoaște conținutul, cu toate ingredientele care depășesc 20 de grame, valoarea nutrițională, aditivii folosiți, dar și grăsimile, acizii grași saturați, zaharurile, proteinele și sarea. De asemenea, vor trebui să fie notate și ingredientele care pot provoca alergii sau au fost congelate.
Reprezentanții domeniului HORECA spun că schimbarea meniurilor este o operațiune destul de complicată. Le-ar fi fost mai ușor ca toate detaliile să fie trecute într-un singur caiet care să poată fi consultat de clienţi în restaurant, sau menţionate pe un site, şi nu în meniul propriu-zis.
”Nerespectarea oricăror acte normative şi oricăror exigenţe legate de acestea, conduc, bineînţeles, la sancţiuni, dar cred că cea mai importantă este că pentru abateri repetate se poate ajunge până la suspendarea activităţii. Până la data de 1 Mai vom aplica eventual, dacă este nevoie, avertismente şi vom stabili un calendar de măsuri de implementare clare pentru fiecare operator economic. De la data începerii sezonului turistic, considerăm că termenul a fost suficient de lung pentru a putea fi implementat acest ordin”, a precizat Horia Constantinescu, președinte ANPC.
Ordinul ar fi trebuit să intre în vigoare în decembrie anul trecut, însă reprezentanții mai multor asociații patronale și federații au insistat ca prevederile să fie amânate.