Începând cu data de 27 decembrie, România a dat startul campaniei de vaccinare. Următoarea zi, Serviciul de Telecomunicații Speciale a lansat platforma de înscriere, pe care în prezent își pot face cont toți cetățenii, însă numai presoanele din grupa întâi se vor putea programa pentru vaccinare. De procesul de înscriere se va ocupa unitatea sanitară din care aceștia fac parte, însă și ei vor avea acces la propriile conturi virtuale.
Românii care se vor vaccina în etapele următoare, adică cei din grupele de risc și restul cetățenilor, se vor înscrie singuri pe platformă, iar pașii sunt ușor de urmat. Contul se creează pe baza datelor de identificare precum nume și cod numeric personal și al numărului de telefon. În contul creat, vom avea acces la propriile programări, data la care se va face prima administrare, dar și rapelul dozei cu numărul doi.
Validarea programării se va realiza în zona de triaj prin scanarea codului QR
În momentul programării, platforma generează automat un document pe baza căruia se va face accesul în centrul de vaccinare la data planificată. Validarea programării se va realiza în zona de triaj prin scanarea codului QR de pe document sau pe baza cărții de identitate a persoanei care se va vaccina.
În centrele de vaccinare, personalul medical va utiliza tablete distribuite tot de STS, cu ajutorul cărora se va realiza accesul în aplicația RENV, adică Registrul Electronic Național de Vaccinare. Aceasta este pusă la dispoziție de Institutul Național de Sănătate Publică și va ține evidența persoanelor vaccinate. STS anunță că nu există hibe în ceea ce privește securitate cibernetică, iar aplicațiile vor putea fi acceasate simultan de un număr mare de persoane.
Cu toate acestea, câțiva utilizatori s-au plâns de faptul că platforma dă erori, iar în momentul înregistrării primesc mesajul „persoană inexistentă”. Comunicatul Guvernului în acest sens a precizat că datele lucrătorilor din sistemul sanitar ce doresc vaccinarea vor fi centralizate de o persoană desemnată de fiecare unitate, iar aceasta va fi cea care va creea conturile online. Totodată, comunicatul a mai precizat și că semnătura electronică este necesară doar pentru persoanele juridice care se înscriu, respectiv unitățile în sine, nu și pentru persoanele fizice care se vor vaccina în etapele următoare.
De asemenea, platforma conține harta centrelor de vaccinare din România și videoclipuri informative, menite să ajute oamenii să înțeleagă atât rolul vaccinului, cât și procesul prin care acesta a fost dezvoltat.