Îngrijorător! Documente oficiale arată ce probleme grave au pasajele și podurile din București

Îngrijorător! Documente oficiale arată ce probleme grave au pasajele și podurile din București

Primăria Capitalei a finalizat refacerea expertizelor tehnice la 28 de pasaje și poduri din București, iar concluzia este cel puțin îngrijorătoare: la 3 obiective trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare.

Situația era cunoscută încă din perioada 2018-2019 când aceste poduri și pasaje au fost expertizate pentru prima dată, însă, actuala conducere a Primăriei Capitalei a decis să refacă aceste expertize, în loc să se apuce de reparații.

Noua expertiză a fost comandată în anul 2022, iar rezultatul este cel cunoscut deja: Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Băneasa trebuie consolidate de urgență pentru că reprezintă un pericol public.

Primăria Capitalei anunță că va demara lucrări la cele trei obiective unde e nevoie de intervenții de urgență, dar nu a putut preciza când vor fi realizate reparații la celelalte.

Lista podurilor și pasajelor expertizate:

  1. Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
  2. Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
  3. Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
  4. Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
  5. Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
  6. Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
  7. Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
  8. Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
  9. Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
  10. Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
  11. Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
  12. Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
  13. Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
  14. Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
  15. Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
  16. Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
  17. Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
  18. Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
  19. Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător
  20. Pasaj Victoria – B-dul Iancu de Hunedoara, sector 1, stare tehnică IV, nesatisfăcător
  21. Pasaj Jiului – B-dul Poligrafiei, stare tehnică IV, nesatisfăcător
  22. Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
  23. Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
  24. Pasajul Muncii – Șos. Mihai Bravu, stare tehnică III, satisfăcător
  25. Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
  26. Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
  27. Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
  28. Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător

Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, potrivit G4Media, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer fragmentat
3.8 ° C
4.4 °
2.1 °
75 %
3.6kmh
56 %
mar
8 °
mie
6 °
joi
8 °
vin
11 °
sâm
10 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii