Primăria Capitalei a finalizat refacerea expertizelor tehnice la 28 de pasaje și poduri din București, iar concluzia este cel puțin îngrijorătoare: la 3 obiective trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare.
Situația era cunoscută încă din perioada 2018-2019 când aceste poduri și pasaje au fost expertizate pentru prima dată, însă, actuala conducere a Primăriei Capitalei a decis să refacă aceste expertize, în loc să se apuce de reparații.
Noua expertiză a fost comandată în anul 2022, iar rezultatul este cel cunoscut deja: Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Băneasa trebuie consolidate de urgență pentru că reprezintă un pericol public.
Primăria Capitalei anunță că va demara lucrări la cele trei obiective unde e nevoie de intervenții de urgență, dar nu a putut preciza când vor fi realizate reparații la celelalte.
Lista podurilor și pasajelor expertizate:
- Pod Insula – Lacul Morii, sector 6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Ciurel – Șos Virtuții, sector 6, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Cotroceni – Șos Cotroceni, sectoarele 1+6, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Eroilor – Bdul Eroilor, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Operă – Pța Operei, sector 5, anul construcției 1986, reparații capitale 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Hașdeu – Str. B.P.Hașdeu, sector 5, anul construcției 1993, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Izvor – Bdul Schitu Măgureanu, sector 5, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Operetă – Calea Victoriei, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Mărășești – Bdul Mărășești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, intervenții 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Timpuri Noi – Str Nerva Traian, sectoarele 3+4, anul construcției 1986, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Vitan Bârzești – Calea Vitan Bârzești, sectoarele 3+4, anul construcției 1987, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Băneasa – Șos București Ploiești, sectorul 1, anul construcției 1936, intervenții 2005, stare tehnică V
- Pod Bordei – Bdul Aviatorilor, sector 1, stare tehnică IV, anul construcției 1960, reparații capitale 2011, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Floreasca – Calea Floreasca, sector 1, anul construcției 1962, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Toboc – Str. Petricani, sector 2, anul construcției 1979, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Pantelimon – Șos. Pantelimon, sector 2, anul construcției 1962, reparații capitale 2006, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Colentina – Șos Colentina, sector 2, anul construcției 1985, reparații capitale 2008, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pod Lacul Tei – Str. Barbu Văcărescu, sector 2, anul construcției 1988, reparații capitale 2010, stare tehnică III satisfăcător
- Pod Lac IOR – Str. Liviu Rebreanu, sector 3, anul construcției 1973, reparații capitale 2013, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pasaj Victoria – B-dul Iancu de Hunedoara, sector 1, stare tehnică IV, nesatisfăcător
- Pasaj Jiului – B-dul Poligrafiei, stare tehnică IV, nesatisfăcător
- Pasaj Fundeni – Șos Fundeni, sector 2, anul construcției 1979, ultimele reparații curente 2012, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pasaj Mărășești – Bdul Mărășești, sector 3, reparații capitale 2007, stare tehnică IV nesatisfăcător
- Pasajul Muncii – Șos. Mihai Bravu, stare tehnică III, satisfăcător
- Pasajul Bucur Obor – Șos Ștefan cel Mare, stare tehnică V, reparații capitale în 2014
- Pasaj Lujerului – Șos. Virtuții, sector 6, gradul V, anul construcției 1987, reparații capitale 2012
- Pasaj Pipera – Șos Pipera, sector 1 – III satisfăcător
- Pasaj Băneasa – Bdul Aerogării, sector 1 – reparații capitale 2013 – IV nesatisfăcător
Expertiza s-a realizat la comanda Administrației Străzilor București, începând din decembrie 2022, potrivit G4Media, și vizează verificările specialiștilor la 28 de poduri și pasaje dintr-un număr total de 34 de poduri construite de-a lungul a aproape un secol în București, între anii 1936-2015.