Bugetul mediu per copil pentru anul 2023 este de 195 de lei, după cum arată un sondaj. Bugetul mediu per copil diferă semnificativ în funcție de numărul de copii ai familiei.
Bugetul mediu pentru cadoul unui copil în perioada sărbătorilor de iarnă se situează în jurul sumei de 195 de lei, indicând o preocupare echilibrată între a oferi cadouri de calitate și menținerea unui nivel financiar rezonabil, reiese dintr-un sondaj făcut de Clubul Copiilor, potrivit Mediafax.
În familiile cu doi copii, bugetul pe copil scade la 182 lei, iar în familiile cu trei sau mai mulți copii, acesta ajunge la 139 lei. Acest fenomen sugerează o adaptare a bugetului în funcție de numărul de membri ai familiei.
Părinții încep să ofere cărți copiilor de la cele mai fragede vârste, astfel că cei mici sub 2 ani de zile primesc jucării, cărti și jocuri. Jucăriile rămân opțiunea preferată pentru cadouri ale părinților, cu o pondere semnificativă de 64%, reflectând importanța lor în cultura cadourilor de Crăciun pentru copii, dar e important că părinții îi familizează pe cei mici cu cititul și cărțile.
Jucăriile sunt preferate a fi oferite de către părinți pentru copii din toate categoriile de vârstă, cu o prevalență semnificativă de aproape 90%, în special în rândul celor cu vârsta între 2 și 9 ani. Cărțile, jocurile și hainele reprezintă și ele opțiuni populare, cu ponderi de 50%, 49%, respectiv 42%.
Dulciurile și gadgeturile electronice se află și ele în top, dar cu o prezență mai mică, la 38% și, respectiv, 14% în această categorie de vârstă. Pentru copiii cu vârsta între 9-12 ani, dulciurile, jocurile și cărțile rămân cadouri preferate, reflectând dorința de bucurie imediată, distracție și dezvoltare intelectuală.
Pentru adolescenți, hainele și accesoriile devin cadouri de top, urmate de jucării și dulciuri, indicând interesul crescut pentru modă și stil personal.
Analiza a fost realizată în perioada 15 noiembrie – 3 decembrie, 2023, în mediul online. Respondenții care au luat parte la chestionar (432 de părinți) locuiesc în mediul urban, iar aproximativ 50% dintre aceștia locuiesc în cele 5 orașe mari din România: București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Timișoara. Venitul mediu al unei familii este de 7132 de lei/lună. Publicul țintă a fost reprezentat, în principal, de familii din mediul urban.