Toate aceste lucruri sunt însă doar amintiri, întrucât cetățenii folosesc platformele electronice pe care le au la dispoziție, atât pentru interacțiunile curente cu administrația locală, cât și pentru achitarea impozitelor și taxelor locale sau a taxelor pentru utilizarea locurilor de parcare de reședință.
Spre exemplu, taxele și impozitele locale pot fi achitate în mod simplu, de acasă sau de la serviciu, fără ca oamenii să mai bată drumul către sediile administrației locale, utilizând fie aplicația de mobil „Primaria Sectorului 4”, fie accesând adresa web http://taxeimpozite.ps4.ro. În plus, cetățenii pot accesa și site-ul www.ghișeul.ro sau pot alege variantele de plată tradiționale – prin mandat postal sau prin ordin de plată.
Persoanele care întâmpină însă dificultăți în a accesa mediul online vor fi sprijinite și anul acesta, având la dispoziție, doar pe raza Sectorului 4, aproximativ 200 de aparate de tip SelfPay, destinate pentru plata taxelor și a impozitelor locale, amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale de pe raza Sectorului 4.
Astfel, zece dintre acestea sunt montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât și la etajul 1, în zona patinoarului. Asemenea aparate se regăsesc și în următoarele locații: Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum și în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului.
Practic, prin introducerea în rețeua de plăți a aparatelor de tip SelfPay, a fost suplimentată semnificativ capacitatea „punctelor” în care cetățenii își pot îndeplini obligațiile către bugetul de stat, fără să fie nevoiți să stea cu orele la coadă afară, în frig. În total, la nivel național, există aproximativ 10.750 de astfel de stații de plată, în timp ce în București, numărul acestora depășeste 1.300.
Serviciul de plată a taxelor și impozitelor locale este disponibil inclusiv în benzinăriile OMV din toată țara, la ghișeele Westaco, precum și în toate stațiile de metrou din București, care găzduiesc, de aseamenea, aparate de plată de tip Selfpay.
Digitalizarea administrației Sectorului 4, începută în anul 2022, vizează toate interacțiunile cu administrația locală a Sectorului 4 al Municipiului București, fie că vorbim de acte pentru mașini sau proprietăți, certificate și autorizații de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărților de identitate etc. Practic, tehnologia a fost pusă în serviciul cetățenilor, pentru ca oamenii să își poată rezolva toate problemele din zona administrației comod, rapid, din orice loc al lumii, prin intermediul a doar câteva click-uri.
Totodată, în sprijinul celor care nu reușesc să folosească din start această modalitate, Sectorul 4 a înființat „Centrul de interacțiune cu cetățenii Sectorului 4” (Biroul Unic). Amenajat în Mall Grand Arena, la etajul 1, oferind condiții moderne și civilizate, Centrul are 16 birouri specializate, unde angajații Primăriei îi consiliază pe cetățeni în eliberarea actelor și a acordurilor pe care aceștia le solicită.