Primarul Sectorului 4 Daniel Băluţă a anunţat luni că a semnat contractul de execuţie şi a dat ordinul pentru începerea lucrărilor de reconstruire totală a Planşeului Unirii.
Proiectanţii şi constructorii au la dispoziţie 9 luni pentru realizarea proiectului tehnic și alte 24 de luni pentru construirea efectivă care vor începe în 2025, cât de curând posibil, în prima parte a anului. Lucrările se vor realiza pe porţiuni, în etape, tocmai pentru a menţine circulaţia auto şi pietonală în zona Unirii şi pentru a nu bloca centrul oraşului.
Planşeul Unirii, construcţie din beton veche de aproape 100 de ani, susţine o mare parte din Piaţa Unirii şi este încadrată în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile.
Conform unui comunicat de presă, proiectul tehnic va viza înlocuirea structurii de beton existente (cu o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri, aflată între strada Căldărari şi peretele Pasajului Unirii, ce acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa şi care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei peste 80 de ani de existenţă), cu una nouă, modernă şi performantă, care să răspundă tuturor cerinţelor de trafic şi fiabilitate, capacităţii de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmboviţa şi care să elimine deficienţele grave identificate în urma expertizelor tehnice efectuate în cursul anului trecut şi anume:
– armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secţiune, vegetaţie acvatică pe faţa betonului şi defecte de faţă văzută la riglele cadrelor;
– grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat şi care sunt într-o stare avansată de coroziune;
– grinzi secundare (nervuri) cu secţiune de rezistenţā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltraţiilor de apă în rosturi;
– beton exfoliat, armături corodate şi infiltraţii locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuţie şi lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenţii la planşeu
– degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale şi parapete.
Zona de suprafață, reamenajată
De asemenea, în baza contractului anterior menţionat, vor fi proiectate şi lucrările necesare pentru consolidarea Pasajului Unirii, încadrat, de asemenea, tot în clasa tehnică IV – nesatisfăcător, din cinci posibile. Soluţia specialiştilor, ce urmează a fi proiectată şi, ulterior, implementată va avea în vedere reabilitarea structurii de rezistenţă a acestuia, prin cămăşuirea şi armarea pereţilor existenţi, mai arată sursa citată.
Totodată, în cadrul lucrărilor mai sus menţionate, întreaga zonă de suprafaţă din Piaţa Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete, zone pietonale şi alte soluţii inovative, care să transforme arealul într-un reper urban pentru Bucureşti, cât mai atractiv, atât din punct de vedere al interacţiunii sociale şi al petrecerii timpului liber, cât şi turistic.