Conferința WEBDIDACTICA: Cum va arăta Școala Viitorului. Ce statut va avea profesorul

Conferința WEBDIDACTICA: Cum va arăta Școala Viitorului. Ce statut va avea profesorul

Într-o lume în continuă evoluție, educația trebuie să rămână în pas cu schimbările tehnologice pentru a oferi elevilor, dar și profesorilor, o pregătire adecvată pentru viitor.

În acest context, Conferința WEBDIDACTICA „Integrarea tehnologiei în lecțiile din Școala Viitorului”, organizată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, a reunit speakeri care au adus în atenția profesorilor, cercetătorilor, dar și părinților, teme de actualitate ce vizează noile tehnologii integrate în procesul de predare-învățare, precum și perspective inovatoare ce pot dezvolta Școala Viitorului. Speakerii au evidențiat potențialul extraordinar al tehnologiei în vederea personalizării și adaptării experienței de învățare, dar și necesitatea unei abordări responsabile și etice în utilizarea acesteia în școli. Mai mult aceștia au pus accent pe egalitatea de șanse – utilizarea tehnologiei atât în mediul urban, cât și urban, de către băieți și fete, dar și de către elevi cu nevoi speciale.

Impactul tehnologiei asupra procesului de predare-învățare a fost subiectul central al conferinței. Alin Chiriac, Fondator ADFABER, a analizat modul în care noile tehnologii pot revoluționa modalitățile tradiționale de predare, oferindu-le educatorilor instrumente și resurse inovatoare pentru a sprijini învățarea și dezvoltarea elevilor în era digitală. Mai mult, acesta a pus accent și pe imaginea Școlii Viitorului.

Cum arată Școala Viitorului? Eu îmi imaginez că în Școala Viitorului profesorul are un pic mai mult timp pentru el. Mai ales în zonele unde profesorul face de toate și are foarte multe pe cap, pentru a asigura egalitatea de șanse a acelor elevi, poate din medii defavorizate, un asistent virtual care să îl ajute pe profesor este esențial. Îi încurajez pe profesori să le dea acces copiilor, să îi îndrume către tehnologie. Un profesor care reușește să integreze tehnologia la clasă, cu siguranță, câștigă această luptă pentru atenția copiilor și copiii vor vedea un lider de opinie în el. Tehnologia, cu siguranță, îi ajută pe profesori să facă o educație de precizie„, susține Alin Chiriac, Fondator ADFABER.

Introducerea Asistentului virtual în învățarea personalizată a fost propunerea informaticianului și inventatorului român Ionuț Budișteanu. În acest context, Chat GPT-ul este instrumentul de care are nevoie orice profesor.

„Poate să identifice concepte care au apărut recent, subiecte noi de interes care să-i captiveze pe elevi. De exemplu în informatică sau tot felul de concepte noi. Explicarea unor concepte, de exemplu probleme de matematică – cum pot fi ele explicate ușor, cu aplicabilitate reală. Că pot să întreb efectiv Chat GPT cum poate să fie explicată o anumită teorie, un anumit concept și după aceea profesorul își dă seama: ia uite ce idee interesantă a spus și aș putea să le explic și eu, poate un pic mai bine pe înțelesul elevilor”, a susținut Ionuț Budișteanu

Provocările și amenințările utilizării ChatGPT-ului în educație au fost trecute în revistă de către realizatorul emisiunii 24IT, Laurențiu Matache. Cu avantajele evidente ale inteligenței artificiale aplicate în asistența învățării, acesta a subliniat importanța gestionării corecte a acestui instrument, inclusiv protecția datelor elevilor și asigurarea unui mediu de învățare sigur și responsabil.

Primul beneficiu pe care l-am identificat eu la Chat GPT este că îți oferă acces rapid la informație. Elevii pun o întrebare și primesc instant un răspuns. Putem să-i spunem să adapteze limbajul pe înțelesul nostru. Mai mult, elevii cu deficit de atenție, în acest moment, pot să găsească în același loc, toată informația de care au nevoie, targetată, sintetizată„, a subliniat Laurențiu Matache, realizatorul emisiunii TV 24 IT.

Expertul în tehnologie pentru educație, Dănuț Eremenco a explorat tendințele actuale din domeniul tehnologiei și modul în care acestea pot fi integrate în mod creativ în curriculumul școlar. Mai mult, expertul a apreciat necesitatea stringentă de a adapta educația la era digitală în care trăim.

În peisajul, în continuă evoluție al educației, semnificația învățării digitale a devenit din ce în ce mai evidentă și mai importantă. Sălile de clasă fac loc unei abordări mai dinamice și mai accesibile. Educația digitală – această schimbare nu este doar o tendință, este o necesitate care remodelează modul în care învățăm și ne pregătim pentru viitor. Dar asta nu va fi posibil fără instrumente și resurse adecvate. Indiferent cât de bună este strategia și metodologia, fără tehnologiile adaptate la nevoi reale în educație, nu vom putea atinge potențialul”, a declarat expertul în tehnologie pentru educație, Dănuț Eremenco.

În plus, au fost prezentate și discutate tehnici eficiente de motivare a elevilor în era digitală. Psiholog și expert în educație, Gabriela Maalouf a adus în discuție strategii și practici care să stimuleze implicarea și interesul elevilor în procesul de învățare, utilizând tehnologia ca un catalizator pentru creșterea performanței academice și a creativității.

Conferința WEBDIDACTICA „Integrarea tehnologiei în lecțiile din Școala Viitorului” a pus în evidență necesitatea unei abordări echilibrate și bine gândite în utilizarea tehnologiei în școli, având în vedere atât oportunitățile, cât și provocările pe care le aduce această transformare digitală în educație. În cadrul evenimentului de ieri, 8 februarie, a fost anunțată prelungirea înscrierilor în cadrul concursului național Școala Viitorului până pe 15 martie.

​​Seria de conferințe WEBDIDACTICA este un proiect al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, dedicat susținerii cadrelor didactice, părinților și altor profesioniști din domeniul educației.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie ușoară
2 ° C
2 °
1.1 °
75 %
4.6kmh
0 %
vin
11 °
sâm
6 °
Dum
7 °
lun
7 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii