Mesaj important pentru angajaţii Google Search, la o întâlnire cu tot personalul, de luna trecută: trebuie să se adapteze la ”o nouă realitate operaţională” şi trebuie să fie mult mai rapizi. Îndemnul a venit chiar de la şeful Google search, Prabhakar Raghavan, care conduce grupuri cheie, inclusiv pe cele de căutare, reclame, hărţi şi comerţ.
El s-a adresat organizaţiei Google de cunoştinţe şi informaţii, care reuneşte peste 25.000 de angajaţi cu normă întreagă.
”Cred că putem fi de acord că lucrurile nu sunt aşa cum erau acum 15-20 de ani, lucrurile s-au schimbat”, a spus Raghavan, conform înregistrării evenimentului, obţinută de CNBC, scrie news.ro.
El s-a referit la industria de căutare, pe care Google a dominat-o timp de două decenii, devenind una dintre cele mai profitabile şi valoroase companii de pe planetă. În ultimii trei ani, veniturile anuale au crescut cu peste 100 de miliarde de dolari, depăşindu-le pe cele ale Starbucks, Mazda şi TikTok combinate.
Comentariile lui Raghavan servesc drept cel mai recent avertisment pentru angajaţi că, pentru Google, creşterea devine din ce în ce mai grea. El a făcut referire la o concurenţă sporită şi un mediu de reglementare mai provocator. Deşi nu a numit anumiţi rivali, Google se confruntă cu presiuni din partea Microsoft şi OpenAI în inteligenţa artificială generativă.
Raghavan a anunţat câteva schimbări tangibile. El a spus că compania intenţionează să construiască echipe mai aproape de utilizatori de pe pieţele cheie, inclusiv India şi Brazilia, şi a dezvăluit că scurtează timpul pentru a finaliza anumite proiecte, în efortul de a se mişca mai rapid.
Google a redus costurile de la începutul anului 2023, când compania mamă Alphabet a anunţat planuri de a elimina aproximativ 12.000 de locuri de muncă, sau 6% din forţa de muncă a companiei.
Reducerile de locuri de muncă au continuat în acest an, cu mai multe disponibilizări la începutul lui 2024.
Google a introdus și generatorul său de imagini AI. După ce utilizatorii au descoperit inexactităţi care au devenit virale online, compania a retras funcţia în februarie.