Ea precizează că „introducerea autobuzelor şcolare, în 2019, ca proiect pilot pe câteva trasee din sectorul 3, iar apoi extins în sectoarele 1 şi 6, n-a fost o ambiţie sau un calcul politic”.
„Elevii de la Şcoala nr. 195 Hamburg, Şcoala Gimnazială „Pia Brătianu”, Şcoala Gimnazială „Herăstrău”, Şcoala Gimnazială Nr. 279, Şcoala Gimnazială „Sf. Andrei” şi Colegiul Naţional „Elena Cuza” au beneficiat de aceste autobuze până când Nicuşor Dan a decis că „a fost o măsură pur populistă” şi că „nu este o soluţie”. Autobuzul şcolar a fost o idee pe care am preluat-o din alte state şi oraşe importante, din Europa şi America. Doar ca să dau un exemplu, cu toţii am văzut măcar o dată imagini cu celebrele autobuze galbene cu care merg elevii din SUA. A fost o soluţie pentru aproape 2.000 de elevi în fiecare lună, ceea ce nu este puţin pentru un proiect la început şi pentru un oraş aglomerat. Doar actualul primar general a considerat că e prea mare cheltuiala cu aceste autobuze, 20.000 de euro lunar pentru fiecare traseu! Nu cred că trebuie să detaliez ce înseamnă suma asta pentru bugetul Capitalei, mai ales când vorbim despre beneficii şi despre cum putem să-i susţinem pe părinţi, bucureşteni care muncesc şi plătesc taxe în acest oraş”, arată Firea.
„Una dintre priorităţile pe care le voi avea la Primăria Capitalei va fi realuarea şi extinderea acestui acestui proiect, la cât mai multe trasee şi şcoli, odată cu începerea noului an şcolar. Într-un oraş sufocat de trafic şi care bate record după record la poluare, ar fi una dintre soluţiile eficiente pentru a elimina aglomeraţia de pe străzi, mai ales dimineaţa şi pentru a le da cât mai multor părinţi libertatea de a-şi organiza programul zilei mai eficient, fără drumuri în plus, având liniştea că cei mici ajung rapid şi în siguranţă la şcoală”, menţionează Gabriela Firea.