Bilanț Paris 2024: Peste 11 milioane de turişti au vizitat capitala franceză în cele trei săptămâni ale Jocurilor Olimpice

Bilanț Paris 2024: Peste 11 milioane de turişti au vizitat capitala franceză în cele trei săptămâni ale Jocurilor Olimpice

Turismul este în toul marilor câștigători ai Jocurilor Olimpce de la Paris. Iar cei care activează în acest domeniu au încă și mai multe motive de bucurie,  pentru că speră la un nou aflux de încasări în următoarele zile, pentru că urmează şi Jocurile Paralimpice, relatează AFP.

Potrivit unui prim raport al Biroului de turism din Paris, publicat luni, 11,2 milioane de vizitatori au luat parte la activităţi legate de Jocurile Olimpice în regiunea pariziană între 23 iulie şi 11 august, cu sau fără bilet. Cu cele 4 milioane de vizitatori aşteptaţi la Jocurile Paralimpice (dintre care 90% vor fi francezi), evenimentul ar trebui, prin urmare, să atragă 15 milioane de vizitatori.

În detaliu, 85% dintre vizitatori sunt francezi, dintre care 45% din regiunea Marelui Paris, şi 15% din străinătate, în frunte cu americanii, germanii şi britanicii, cu toţii mai numeroşi decât în aceeaşi perioadă în 2023, conform acestor cifre.

Potrivit Paris 2024, peste 9,5 milioane de bilete au fost vândute şi 6 milioane de vizitatori au venit la locurile de sărbătorire a evenimentului.

Pentru hotelieri, după un început de iulie mai mult decât sumbru, rata de ocupare, datorită străinilor, a ajuns în cele din urmă la 84% în Parisul interior, cu 10 puncte procentuale mai mult decât la aceleaşi date în 2023 (23 iulie/6 august). De această creştere au beneficiat în special unităţile de lux, cu o rată de ocupare de 85,5% (+16,5 puncte procentuale).

Toate oraşele gazdă ale JO (Lille, Marsilia, Châteauroux etc.) au beneficiat de acest lucru, cu o creştere a numărului de înnoptări de 16% pentru vizitatorii francezi şi de 18% pentru vizitatorii străini, potrivit ADN Tourisme, federaţia birourilor de turism.

La Paris, „euforia Jocurilor Olimpice a fost în plină forţă, cu rate de ocupare în creştere şi preţuri multiplicate de peste 2 ori (+118%)”, explică MKG. Aceasta se traduce printr-un câştig de 357 de milioane de euro pentru hotelierii din Franţa, potrivit calculelor MKG, care estimează că această creştere a vânzărilor compensează săptămânile sumbre care au precedat evenimentul.

De acest beneficiu au profitat şi închirierile prin Airbnb, pentru care Jocurile au fost „cel mai mare eveniment din istoria Airbnb”, cu „peste 400.000 de călători” cazaţi în regiunea pariziană.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
7.1 ° C
7.3 °
7 °
58 %
3.1kmh
0 %
lun
7 °
mar
7 °
mie
4 °
joi
10 °
vin
10 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii