Restricții timp de trei luni în zona Calea Griviței – Bd. Ion Mihalache, pentru construirea metroului spre aeroport

Restricții timp de trei luni în zona Calea Griviței – Bd. Ion Mihalache, pentru construirea metroului spre aeroport

Lucrările de pe aliniamentul viitoarei magistrale de metrou M6 deviază pentru trei luni de zile traficul din intersecția Calea Griviței / Bulevardul Ion Mihalache. Se întreprind activități pregătitoare pentru a face legătura dintre actuala stație de metrou 1 Mai cu viitoarea stație de la care se va putea merge până la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni. Restricțiile țin până pe 15 noiembrie, cu posibilitate de prelungire.

Urmare a desfășurării șantierului, cartiere întregi din nord-vestul Capitalei sunt parțial izolate, iar traficul se va înrăutăți, cu siguranță. Șoferii care locuiesc în Chitilei, Bucureștii Noi, Străulești, Pajura și Dămăroaia vor trebui să se sacrifice câteva luni pentru binele întregului București, care are nevoie de metrou până la aeroport. La fel, cei care intră zilnic în Capitală dinspre Târgoviște, Chitila, Buftea și Mogoșoaia vor trebui să-și recalculeze timpul petrecut pe drum sau să aleagă altă variantă.

Pentru a gestiona situația, Brigada Rutieră București a anunțat variantele ocolitoare pe care se va circula.

Astfel, „pentru direcția dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, se va circula pe ruta Strada Carpați – Strada Mircești – Strada Caransebeș”, iar „pentru direcția dinspre Bd. Ion Mihalache și Calea Griviței, pentru relația de ieșire din capitală, alternativa o va reprezenta ruta Strada Clăbucet- Strada Aviator Popișteanu – Strada Soveja – Pod Constanța.

Totodată, în scopul asigurării fluenței vehiculelor pe traseele de deviere, se va impune o restricție de tonaj de 3,5t, pe sensul dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, cu excepția S.T.B., conform planului de trafic aprobat.

În contextul restricțiilor de trafic, Brigada Rutieră solicită conducătorilor de vehicule să circule cu prudență, să păstreze o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să nu oprească ori să staţioneze decât în locurile special amenajate, să respecte semnificația semnalizării rutiere temporare și să respecte semnalele și indicațiile polițiştilor rutieri.

Pietonilor le recomandăm să folosească pentru deplasare trotuarele,  traversarea străzii să o facă doar prin locurile special amenajate și la culoarea verde a semaforului electric, după ce s-au asigurat temeinic, iar conducătorii de vehicule le-au înțeles intenţia de a traversa”.

Printre măsuri se numără și restricționarea parcării pe unele străzi care fac parte din variantele ocolitoare, fapt ce a generat deja opinii negative din partea celor care locuiesc pe străzile respective. În plus, momentan există probleme de optimizare a traficului real cu cel din aplicațiile de navigație precum Google Maps sau Waze, care le sugerează șoferilor variante de ocolire a …variantei ocolitoare, ceea ce îngreunează mersul autovehiculelor pe traseul stabilit de poliție. Inclusiv STB are probleme la capitolul Maps și Waze, întrucât ambele sisteme sugerează încă celor care au nevoie să ajungă din centru (de ex. Piața Victoriei) în cartierul Bucureștii Noi sau pe Șoseaua Chitilei, să folosească tramvaie a căror circulație a fost suspendată (de ex. linia 45).

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a anunțat din timp modificările traseelor, precum și liniile temporar introduse pentru a înlocui mijloacele de transport în comun care nu mai circulă prin intersecția Calea Griviței – Bd. Ion Mihalache. Avem așadar următoarele modificări:

– Liniile de tramvai 3, 24 și 45 vor fi suspendate.
– Va fi înființată linia de tramvai 42, care va asigura legătura între terminalele „Vasile Pârvan” și „Piața Presei”, pe traseul: Vasile Pârvan, Calea Plevnei, Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzești, Piața Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Bd. Expoziției, Piața Presei, cu întoarcere pe Bd. Expoziției, Str. Aviator Popișteanu, Str. Dornei, Str. Puțul lui Crăciun, Bd. Ion Mihalache, Piața Victoriei, Str. Buzești, Str. Berzei, Calea Plevnei, Vasile Pârvan.
– Va fi înființată linia de tramvai 53, între Mezeș şi Cartier Dămăroaia, pe traseul: Mezeș, Şos. Chitilei, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, Cartier Dămăroaia și retur. Atenție! În zilele de sâmbătă – 24 august și duminică – 25 august, pe acest traseu vor circula autobuzele liniei navetă 653, în restul perioadei urmând să circule tramvaiele liniei 53!
– Traseele liniilor de troleibuz 86 și 97 vor fi scurtate, vehiculele urmând să întoarcă la Clăbucet, în loc de Dridu, respectiv, Străulești.
– Va fi înființată linia de troleibuz 95, care va asigura legătura între Cartierul Pajura (de la capătul Dridu) și Străulești. Astfel, actualul traseu al liniei 97 între Străulești și Clăbucet va fi asigurat de linia 95 și de trenurile Magistralei 4 de metrou. Atenție! În zilele de sâmbătă 24 august și duminică 25 august, pe acest traseu vor circula autobuzele liniei navetă 695, în restul perioadei urmând să circule troleibuzele liniei 95!
– Porțiunea cuprinsă între Dridu și Clăbucet, pe care nu vor mai circula troleibuzele liniei 86, va fi acoperită de autobuzele liniei navetă 686, care va funcționa pe traseul: Dridu, Str. Pajurei, Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mircești, Str. Caransebeș, Str. Clăbucet, Clăbucet, cu întoarcere pe Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Str. Dornei, Calea Griviței, Str. Pajurei, Dridu.
– Linia 476 va fi modificată, urmând să funcționeze pe traseul de bază de la Pasaj CFR Chitila până la Mezeș, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Laminorului, Bd. Bucureștii Noi, până la terminalul Străulești.
– Linia de noapte N113 va funcționa pe un traseu modificat între terminalele Piața Unirii 2 și Mezeș, astfel: Piața Unirii 2, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Str. Soveja, Calea Griviței, Șos. Chitilei, Mezeș, cu întoarcere pe Șos. Chitilei, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mircești, Str. Caransebeș, Str. Clăbucet, Bd. Ion Mihalache, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, Piața Unirii 2.
– Linia de noapte N117 va funcționa între Piața Unirii 2 şi Străulești, pe următorul traseu: Piața Unirii 2, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popișteanu, Str. Soveja, Calea Griviței, Bd. Bucureștii Noi, Străulești, cu întoarcere pe Bd. Bucureștii Noi, Calea Griviței, Str. Carpați, Str. Mircești, Str. Caransebeș, Calea Griviței, Bd. Dacia, Bd. General Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, terminal Piața Unirii 2.
– Totodată, în zona reorganizată, vor fi înființate trei stații noi, și anume: Carpați (amplasată pe Str. Carpați), Caransebeș (amplasată pe Str. Caransebeș) și Soveja (amplasată pe Str. Aviator Popișteanu).

La rândul său, Metrorex ține cetățenii la curent cu toate aspectele ce țin de lucrări, de variantele alternative de deplasare pe care le au la dispoziție cetățenii și promite să suplimenteze numărul de trenuri de pe magistrala M4, dacă va fi nevoie.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie ușoară
3 ° C
3.3 °
2.7 °
84 %
10.3kmh
40 %
sâm
7 °
Dum
6 °
lun
7 °
mar
6 °
mie
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii