Cele mai căutate destinații din România în acest an au fost Brașov, București, Cluj-Napoca, Sibiu și Sinaia. Prețul mediu pentru o noapte de cazare a crescut cu aproximativ 8% comparativ cu anul trecut, iar sectorul SPA a avut cea mai mare creștere, de 16%, relatează News.ro.
Deși rămâne în topul clasamentului, litoralul românesc a scăzut în popularitate în comparație cu anii trecuți. Potrivit platformei hoteliere online Travelminit.ro, care a realizat un studiu pe baza rezervărilor. Brașovul ocupă prima poziție în topul celor mai populare destinații, singura constantă.
La nivel general, preţul mediu pentru o noapte de cazare a crescut cu aproximativ 8% faţă de anul trecut, sectorul SPA înregistrând cea mai mare creştere, de 16%. Pentru cupluri, un sejur de două nopţi a costat în medie 811 lei, reflectând o creştere de 6,5% faţă de anul trecut. Călătoriile de familie de patru nopţi au arătat o creştere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creşteri notabile în destinaţiile montane (2.038 lei), destinaţiile SPA (2.183 lei) şi oraşe (1.832 lei).
Conform cifrelor centralizate la sfârşitul lunii septembrie, deşi piaţa turismului intern a stagnat comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, litoralul românesc a rămas principala destinaţie de vacanţă pentru sejururile de vară ale românilor, cu un cost mediu al pachetului aproape de cel din sezonul trecut. Analiza mai arată că preţul mediu pentru o noapte de cazare în România a crescut cu aproximativ 8% comparativ cu anul trecut, sectorul SPA/balneo înregistrând cea mai mare creştere, de 16%.
Preferinţele utilizatorilor platformei Travelminit.ro, înregistrate în primele luni ale anului, includ regiunile montane şi marile oraşe precum Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu şi Sinaia
Pentru cupluri, un sejur de două nopţi a costat în medie 811 lei, reflectând o creştere de 6,5% faţă de anul trecut. Mai detaliat, un sejur de două nopţi pentru două persoane în zonele montane a costat în medie 775 lei, în oraşe – 694 lei şi în destinaţiile SPA – 908 lei. Călătoriile de familie de patru nopţi au arătat o creştere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creşteri notabile în destinaţiile montane (2.038 lei), destinaţiile SPA (2.183 lei) şi oraşe (1.832 lei). Perioadele de călătorie cele mai populare în acest an au inclus weekendul de după începerea vacanţei şcolare, începând cu 21 iunie, weekendul prelungit de Sfânta Maria, din luna august, şi ultimele două weekenduri din iulie.
Pentru vacanţa de vară, litoralul românesc a rămas principala destinaţie internă pentru români, deşi anul 2024 a adus o serie de provocări ca urmare a impactului pe care inflaţia l-a avut asupra bugetelor de vacanţă. Acest lucru i-a determinat pe turişti să se adapteze, alegând, de exemplu, să meargă la mare în capete de sezon. Cu toate acestea, compania Litoralulromanesc.ro a înregistrat o creştere a vânzărilor de aproximativ 20% comparativ cu 2023, raportând vânzări de peste 270 milioane lei, faţă de 224 milioane lei în sezonul trecut. Creşterea volumului de turişti a fost de aproximativ 14%, cu peste 265.000 de persoane care şi-au rezervat sejurul la mare în 2024 prin intermediul agenţiei de turism, dintre care 38% au plătit cu cardul de vacanţă.
Pe litoral, turiştii români au preferat hotelurile de 3 şi 4 stele, iar cel mai mare interes a fost pentru pachetele all-inclusive şi cele care includ cazare, mic dejun şi servicii suplimentare, cum ar fi accesul la piscină, plaja privată şi locurile de joacă pentru copii.
Durata medie a sejurului a fost de 4,6 nopţi, iar valoarea medie a pachetului de cazare, de 544 euro pentru două persoane, a rămas la nivelul din 2023. În clasamentul staţiunilor preferate de români pentru vacanţa de vară, primele două poziţii sunt ocupate de Eforie Nord şi Mamaia, la o diferenţă foarte mică, cu menţiunea că Mamaia a înregistrat o creştere mai mare a numărului de rezervări faţă de 2023. Neptun-Olimp ocupă a treia poziţie.
„Pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), în timp ce călătoriile externe au crescut, turismul intern a reuşit să îşi menţină poziţia. Această cerere susţinută subliniază importanţa păstrării turiştilor în România şi îmbunătăţirea ofertei locale. Totuşi, competiţia internaţională continuă să ne provoace, ceea ce impune inovaţii şi îmbunătăţiri în sectorul turismului intern‟, spune Timea Imecs-Ambrus, CEO al Travelminit.ro.