La Lausanne are loc în aceste zile un summit european dedicat AI, eveniment ce adună reprezentanţi ai principalelor instituţii media publice şi private, experţi în tehnologie, specialişti în etică şi lideri care modelează deja viitorul acestui domeniu.
Scopul să înţeleagă cum poate fi integrată AI în peisajul mediatic, pentru a îmbunătăţi atât procesele de producţie, cât şi experienţa consumatorilor de conţinut, potrivit Radio România Actualități.
De la verificarea automată a informaţiilor şi traducerea instantanee a ştirilor, la generarea de conţinut personalizat şi scenarii de storytelling augmentat, tehnologia AI promite să redefinească modul în care publicul interacţionează cu informaţia şi cum românii vor putea să primească informaţiile de la tv şi radio în viitor.
Sesiunile de lucru, coordonate de zeci de lideri din industrie şi experţi recunoscuţi internaţional, analizează impactul AI asupra jurnalismului de investigaţie, producţiei de documentare, dar şi creşterea accesibilităţii pentru persoanele cu dizabilităţi, care ascultă şi urmăresc jurnalele de ştiri. Tehnologia simplifică fluxurile de lucru, elimină sarcinile repetitive, şi permite echipelor de producţie să se concentreze pe conţinutul creativ.