Directorul STS, general Ionel Sorin Bălan, a anunţat că accesul cetăţenilor la serviciul 112 va fi diversificat, inclusiv prin servicii multimedia, care includ şi apeluri video în timp real.
Oficialul a făcut acest anunţ la evenimentul de semnare a contractelor de finanţare, în valoare de 100 de milioane de euro, pentru digitalizarea serviciilor publice şi interconectarea bazelor de date.
„Felicit toate instituţiile care astăzi au semnat proiecte. Acestea fac parte dintr-un amplu proces de digitalizare al statului pe care Guvernul României şi l-a asumat, în scopul creşterii calităţii proiectelor şi serviciilor pe care le oferă cetăţenilor, mediului privat şi de asemenea instituţiilor de stat, proces în care Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este implicat cu toate departamentele şi pentru care acordăm o maximă atenţie. STS face parte din trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider şi două în calitate de partener. Doresc să mulţumesc pentru încrederea acordată şi să asigur partenerii că ne vom aduce contribuţia în implementarea celor mai înalte standarde de calitate şi de performanţă pentru sistemele informatice pe care le vom pune în producţie”, a subliniat şeful STS.
El a explicat că, în ceea ce priveşte proiectul pe care l-a semnat joi, în calitate de lider, acesta îmbunătăţeşte calitatea serviciului 112 în infrastructură critică, administrată tehnic şi din punct de vedere al securităţii cibernetice de către Serviciul de Telecomunicaţie Speciale.
„Totodată, proiectul răspunde angajamentelor statului român de a transpune prevederile europene referitoare la implementarea până la 28 iunie 2027 a conceptului de „total conversation” – voce, date, video – prevederi cuprinse în Regulamentul delegat 444 din 2023 şi în încă două directive europene. Ministerul Afacerilor Interne este unul dintre principalii partenerii ai Serviciului de Telecomunicaţii Speciale în îndeplinirea misiunii Serviciului de Urgenţă, atât în activitatea de dispecerat, cât şi în cea de intervenţie. De-a lungul timpului, MAI a susţinut necondiţionat dezvoltarea constantă a Serviciului 112, motiv pentru care le mulţumim”, a adăugat directorul STS.
„Ne uităm aşadar spre cele mai avansate tehnologii, spre servicii noi şi eficiente, servicii multimedia, apeluri, video, text în timp real, dar şi componente informatice care să asigure suportul necesar la nivelul entităţilor cu rol în gestionarea situaţiilor de urgenţă, al echipajelor de intervenţie, precum şi în îmbunătăţirea accesibilităţii serviciilor pentru persoanele cu dizabilităţi. Pe scurt, despre proiectul pe care l-am semnat în calitate de lider – va asigura diversificarea accesului cetăţenilor la 112, inclusiv prin servicii multimedia, creşterea capacităţii de preluare şi procesarea solicitărilor 112, acces la 112 în condiţii echivalente pentru toate categoriile de persoane, fluxuri automate şi digitalizate pe întreg lanţul operaţional, funcţii bazate pe inteligenţă artificială, în special funcţii de suport decizional pentru toţi operatorii 112, instrumente moderne, pe suportul tehnologiilor de inteligenţă artificială, pentru procesarea şi pentru instruirea operatorilor. Mulţumesc de asemenea Consiliului Concurenţei şi Departamentului pentru Românii de Pretutindeni pentru încrederea de a ne fi luat în aceste proiecte”, a transmis Ionel Sorin Bălan, potrivit B1 TV.
Joi au fost semnate, la Palatul Victoria, contractele de finanţare în valoare de 100 de milioane de euro pentru digitalizarea serviciilor publice şi interconectarea bazelor de date. Cele patru proiecte sunt: Platforma Naţională de Interoperabilitate – beneficiar Autoritatea pentru Digitalizarea României; „Extinderea şi eficientizarea Serviciului de urgenţă 112 oferit cetăţenilor’ – beneficiar STS; „Îmbunătăţirea mecanismului de control şi monitorizare a ajutoarelor de stat în beneficiul autorităţilor publice, al cetăţenilor şi al mediului de afaceri” – beneficiari Consiliul Concurenţei şi STS; „Servicii digitale inteligente pentru românii de pretutindeni” – beneficiar Departamentul Pentru Românii de Pretutindeni.