Google a publicat rezultatele unui experiment în care a eliminat știrile din rezultatele căutărilor pentru 1% dintre utilizatorii din opt piețe europene, timp de două luni și jumătate.
Conform concluziilor companiei, știrile sunt practic lipsite de valoare pentru afacerea sa publicitară.
Gigantul tehnologic a desfășurat acest test în contextul în care legislația europeană privind drepturile de autor îl obligă să plătească editorilor de știri pentru reutilizarea fragmentelor din conținutul acestora, potrivit techcrunch.com.
Inițial, Google inclusese și utilizatori din Franța în testele de eliminare a știrilor, dar a abandonat această parte a experimentului după ce o instanță franceză a avertizat că va fi amendată pentru încălcarea unui acord anterior cu autoritatea antitrust. Testul nu a fost derulat nici în Germania.
Cele opt piețe europene incluse în experiment au fost Belgia, Croația, Danemarca, Grecia, Italia, Olanda, Polonia și Spania.
Compania se află însă într-o poziție delicată
Autoritatea de concurență din Germania a intensificat, de asemenea, verificările asupra comportamentului Google în relația cu știrile, forțând compania să opereze modificări, potrivit stiripesurse.ro.