Meta, compania care deține Facebook și Instagram, introduce în Europa, Regatul Unit și Coreea de Sud un nou sistem de recunoaștere facială pentru a detecta și bloca reclamele false care exploatează imaginea unor personalități publice.
Noua tehnologie va ajuta și la recuperarea conturilor utilizatorilor, a anunțat compania, potrivit The Independent.
Astfel, celebritățile din UE și Marea Britanie vor primi notificări în aplicațiile Meta, informându-le că pot activa această funcție de protecție, a explicat David Agranovich, directorul echipelor de securitate cibernetică de la Meta.
Sistemul utilizează fotografiile de profil ale personalităților publice pentru a le compara cu imaginile din reclamele suspecte.
Recunoașterea facială ca metodă de verificare a identității
Dacă se identifică o utilizare abuzivă, reclama este blocată automat. Meta susține că această tehnologie va accelera detectarea fraudelor, având în vedere că zilnic sunt difuzate milioane de reclame pe platformele sale.
În plus, Meta introduce recunoașterea facială ca metodă de verificare a identității pentru utilizatorii care își pierd accesul la conturi. Aceștia vor putea folosi un scurt videoclip pentru confirmarea identității, datele fiind șterse imediat după utilizare.
Compania a subliniat că noul sistem respectă Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD), potrivit stiripesurse.ro.