Brandurile româneşti de top traversează o perioadă agitată, pe fondul incertitudinii globale cauzate de pandemie, dar probează rezilienţa caracteristică brandurilor puternice.
Este concluzia raportului Brand Finance Romania 50, dat publicităţii pe 25 martie. Astfel, deşi valoarea totală a celor 50 de branduri româneşti de top a scăzut cu 3,7% în 2020, aceasta este cu aproape 50% mai mare decât în 2017, când a fost publicat primul clasament şi, în plus, 45 de branduri din topul iniţial sunt încă acolo.
Brandul auto Dacia îşi menţine poziţia de lider în clasamentul Brand Finance Romania 50 pentru al cincilea an la rând, chiar şi după o scădere semnificativă a valorii, cu 18% faţă de anul trecut.
Următoarele locuri sunt deţinute de eMAG şi Dedeman, cel din urmă rămânând cel mai valoros brand deţinut integral de antreprenori români.
O singură schimbare în componenţa TOP TEN în acest an, brandul Catena urcă pentru prima oară între primele zece, după o creştere cu 15% a valorii, iar Bitdefender coboară deocamdată pe locul 11.
Clasamentul celor mai valoroase 10 branduri româneşti este completat de: Banca Transilvania, Petrom, DIGI, BRD, Electrica SA şi BCR.
Datele mai arată că cea mai rapida ascensiune în acest an revine brandului de retail farmaceutic Farmacia Tei, care a urcat 11 locuri, până pe 37, după o creştere notabilă cu 30% în valoare. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului pe piaţa liberă, potrivit RADOR.