Moarte tragică pentru un campion național de off-road. Pilotul Adrian Cernea a fost ucis de o viitură chiar în timpul unei competiții sportive care s-a desfășurat în județul Bacău. Mașina s-a răsturnat în albia unui pârâu ieșit din matcă, iar pilotul a fost luat de puhoaie. Era cod portocaliu de ploi și inundații în zonă, dar concursul nu a fost oprit, în ciuda avertismentelor de vreme ea.
„Nu pot să o scot, nu pot să o scot. Păi de ce să o scoţi? Ce să mai fac cu ea?”
Sunt ultimele imagini cu pilotul Adrian Cernea. Pornise, alături de copilotul său, din Slănic Moldova și se îndreptau spre localitatea Breţcu. Aici era linia de finish. Nu au mai ajuns, din păcate. După ce au parcurs 75% din traseu, cursa lor s-a terminat brusc, în albia unui pârâu. Apa ajunsese până la portiere.
Atât Adrian, cât şi copilotul său ar fi reuşit să se urce pe plafonul maşinii. Viitura a fost însă prea puternică. Puhoiul i-a trântit la pământ. Valul cu bușteni și pietre l-a izbit cu forță pe Adrian Cernea. A fost târât sute de metri şi nu a mai avut nici o şansă. Din fericire, copilotul său a supravieșuit. Acesta a fost dus la spital în stare stabilă şi a fost externat după câteva ore.
„Nu pot să nu îmi exprim nedumerirea față de faptul că acest concurs nu a fost oprit de către organizatori deși existau avetizări că situația hidro-meteorologică este severă”, a declarat Lucian Bode, ministrul de Interne.
În toată zona era cod portocaliu de ploi şi inundaţii. Autoritățile spun că asta însemna un traseu şi mai dificil şi cu multe pericole. Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a atras atenția asupra faptul că astfel de situații meteorologice nu trebuie tratate cu superficialitate. Mai mult, Raed Arafa a meționat și fpatul că în astfel de zone nu pot fi trimise mașini mari de intervenție.
Raed Arafat, șeful DSU:
„Noi avem două motive pentru care îi iau apele pe oameni. Subestimează apa și ei cred că pot să traverseze. În astfel de situații trebuie să înțelegem că accesul este foarte greu. Nu puteam să trimitem mașini de pompieri sus, nu puteam să trimitem mașini cu gabarit mare, s-au trimis atv-uri. Când au plecat colegii de la pompieri, știu că unii dintre ei au mers pe jos distanțe importante. Au mers pe jos și cei de la Covasna, și cei de la Bacau. Am trimis echipaje din două județe”.
Biroul Executiv al Federației Române de Automobilism Sportiv a deschis o anchetă. La fel şi poliţia, pentru ucidere din culpă.
Titi Aur, expert în conducere defensivă:
”În primul rând, trebuie să înțelegem că atunci când conducem, trebuie să merg în așa fel încât să nu se ajungă la limită. Când pilotezi, ceea ce se întâmplă în automobilismul sportiv, trebuie să fac în așa fel încât să fiu de fiecare data la limită, indiferent dacă vorbim de circuit, de raliu, de off-road.
În momentul în care a fost declarat codul portocaliu, pentru off-road înseamnă condiții ideale de concurs. Off-road-ul tocmai asta face: un echipaj bine antrenat, cu o mașină bine dotată, trebuie să treacă contratimp prin locuri foarte greu accesibile, de multe ori imposibil de crezut pentru o mașină normală.
Competiția nu trebuia oprită, tocmai pentru că acest gen de competiții la asta se adresează”.