Consiliul Judeţean Ilfov a anunţat, marţi, că a fost avizată documentaţia de urbanism pentru extinderea magistralei de metrou M4.
Potrivit unui comunicat al CJ Ilfov, marţi s-a întrunit Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU), în cadrul căreia a fost avizată documentaţia de urbanism privind extinderea magistralei de metrou M4 către localitatea Jilava. Planul Urbanistic Zonal reglementează construcţia liniei 4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul – tronsonul Gara De Nord – Gara Progresul.
Preşedintele CJ Ilfov, Hubert Petru Ştefan Thuma, a declarat că dezvoltarea unui sistem de transport public integrat pentru regiunea Bucureşti-Ilfov este „imperativ” necesară nu numai pentru a reduce congestia în trafic şi a îmbunătăţi conectivitatea teritorială, ci şi pentru a reduce poluarea.
Obiectivele generale ale magistralei M4 sunt: asigurarea unei conexiuni noi intermodale directe între două hub-uri de pasageri pe reţeaua centrală – Gara de Nord – principala gară din Bucureşti – şi Gara Progresul, crescând astfel mobilitatea populaţiei pe mijloace de transport prietenoase cu mediul; ameliorarea capabilităţii (capacităţi şi fiabilităţii) transportului public urban; îmbunătăţirea atractivităţii fizice şi imaginii Bucureştiului şi a zonei metropolitane; promovarea dezvoltării economice; îmbunătăţirea calităţii mediului.
Terenurile pe care se va realiza investiţia se află în domeniul public al comunei Jilava şi al statului, în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA, precum şi în domeniul privat (persoane fizice şi juridice).
Zona de amplasament a noii linii de metrou Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul se dezvoltă pe direcţia centru-sud a Capitalei, tranzitând sectoarele 1, 4 şi 5 şi zona de nord a comunei Jilava.
Pe teritoriul comunei Jilava vor fi amplasate interstaţia Giurgiului – Gara Progresul, staţia Gara Progresul, interstaţia Gara Progresul – depoul Progresul şi depoul Progresul. Pe zona judeţului Ilfov traseul analizat are o lungime de circa 1.550 de metri.
Proiectul propune şi realizarea unui park&ride. Astfel, în terminalul intermodal Progresul se realizează legătura dintre staţia de metrou Progresul cu sistemul de transport STB printr-o parcare pentru autobuze, transportul CFR şi transportul auto personal, fiind realizată o parcare supraterană la primul nivel pentru autoturisme, cu o capacitate de peste 180 locuri.