Proiect de lege: Noi reguli pentru conducătorii de trotinete electrice

Proiect de lege: Noi reguli pentru conducătorii de trotinete electrice

Noi reguli pentru cei care se deplasează cu trotinele electrice și cu bicicletele. Printre acestea se numără și introducerea asigurării obligatorii, potrivit Libertatea. Deputații din Comisia Juridică au votat, marți, noile reguli pentru circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice.

Proiectul legislativ a fost depus în anul 2019 de 31 deputați PNL, și a trecut de Senat. Noile amendamente au fost agreate și de reprezentanții PSD, USR și UDMR în Comisia Juridică din Camera Deputaților, care au dat, marți, un raport favorabil inițiativei legislative.

Noul amendament introdus face referire la faptul că trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să aibă și asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terţilor.

Președinta Comisiei Juridice din Camera Deputaților, Laura Vicol, a anunțat că vârsta minimă pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice este de 16 ani.

De asemenea, casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete sau trotinete electrice pe drumurile publice, atunci când se deplasează pe partea carosabilă, cu excepția trotinetelor închiriate.

Reprezentanții AUR nu au susținut amendamentul votat în Comisia Juridică referitor la casca de protecție, deoarece au anunțat că doresc ca toți cei care folosesc trotinete electrice să folosească o cască de protecție, inclusiv cei care închiriază.

Laura Vicol, deputată PSD, a susținut că dacă s-ar introduce casca obligatorie și pentru trotinetele electrice închiriate s-ar putea opri afacerile în domeniu, pe motiv că oamenii nu pleacă de acasă cu o cască după ei. „Sper să aibă toți grijă, mai ales că am făcut acea prevedere cu 16 ani”, a spus președinta Comisiei Juridice.

De asemenea, toate bicicletele, trotinetele electrice și mopedele care circulă pe drumurile publice, obligatoriu trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente, altfel nu au voie să circule. Acesta este un nou amendament votat în Comisia Juridică.

Dacă pe un drum există pistă pentru biciclete, bicicletele şi trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. Această prevedere a fost menținută.

Dacă pe acel drum public nu există pistă, circulaţia trotinetelor electrice va fi permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h.

Definiția trotinetei electrice

Comisia Juridică a adoptat și o definiție pentru trotineta electrică: vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW.

Comisia de Administrația a decis, marți, că și Poliția Locală poate aplica sancțiuni și contravenții pentru încălcarea normelor rutiere pentru trotinetele electrice.

Inițiativa legislativă are nevoie de un raport din partea Comisiilor Juridice, de Apărare, Industrii și Transporturi, până să ajungă în plenul Camerei Deputaților. „Există un acord la nivelul Coaliției, dar și cu USR și cu UDMR ca proiectul să fie votat”, au transmis surse parlamentare pentru Libertatea.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ninsoare
0.5 ° C
1.1 °
-1 °
81 %
2.6kmh
0 %
vin
12 °
sâm
6 °
Dum
6 °
lun
7 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii