112 – pentru urgențe și nu prea! Jumătate din cele 10 milioane de apeluri nu au fost urgențe, ci probleme de trafic blocat sau discuții obraznice cu operatorii

112 – pentru urgențe și nu prea! Jumătate din cele 10 milioane de apeluri nu au fost urgențe, ci probleme de trafic blocat sau discuții obraznice cu operatorii

Aproape jumătate din cele peste 10 milioane de apeluri la 112, înregistrate anul trecut, nu au fost urgenţe, a precizat purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Cătălin Chirca, citat de Agerpres.

De multe ori, oamenii sună pentru că la celălalt capăt al firului „este cineva care le răspunde”. Printre problemele reclamate s-au numărat blocajele din trafic sau  solicitarea de informații oarecare, iar în multe cazuri apelanții au sunat doar pentru a înjura opratorii.

„În continuare, în România, este un număr foarte ridicat de apeluri non-urgente. Oamenii sună pentru alte motive decât pentru cele care sunt în competenţa Serviciului de Urgenţă 112. (…) Sunt persoane care trebuie să ajungă urgent la aeroport. Traficul este blocat, pentru ei reprezintă ceva urgent, pentru că ei vor pierde avionul. Nu este de competenţa Serviciului de Urgenţă 112. La fel, sunt persoane care au probleme cu electricitatea acasă şi pentru ei local poate reprezenta o situaţie de criză sau o situaţie deosebită, însă 112 nu poate interveni pentru a le repune sistemul de electricitate în funcţiune”, a spus Cătălin Chirca în cadrul unei ședințe a CNA.

STS anunță lansarea unei campanii de conștientizare: Sună responsabil la 112! Prezent online la şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, Cătălin Chirca a prezentat o solicitare a STS referitoare la campania de conştientizare a publicului privind apelarea responsabilă a Serviciului de Urgenţă 112. Campania ar urma să se desfăşoare în următoarele şase luni.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer senin
0.2 ° C
0.6 °
-1 °
83 %
2.7kmh
0 %
vin
12 °
sâm
6 °
Dum
6 °
lun
7 °
mar
4 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii