„Educația din România trebuie regândită pentru a deveni un instrument real de dezvoltare și nu o povară pentru elevi”, a transmis ministrul Educației, Daniel David, în deschiderea primei dezbateri naționale despre planurile-cadru de liceu 2025, în format fizic, desfășurată la Politehnica București – marți, 11 februarie.
„Nu m-am simțit confortabil că trebuie să încep mandatul cu această discuție, dar presiunea curriculară este evidentă. Avem planuri vechi din 2004, iar ultima oportunitate de schimbare a fost în 2021. Acum, avem obligația legală de a le revizui și de a le corela cu modificările din sistem, inclusiv examenul de bacalaureat”, a declarat ministrul.
Impactul nivelului actual al educației asupra securității naționale a fost reluat de Daniel David: „Știm cu toții că alfabetizarea științifică este o problemă gravă. Rezultatele la testele PISA și TIMSS ne-au arătat unde suntem la 15 ani, iar ultimele analize privind competențele liceenilor și adulților confirmă un declin. A fost un moment dificil să afirm acest lucru, dar educația în forma actuală este un risc de securitate națională”, a subliniat el.
Totodată, oficialul a subliniat importanța unui dialog constructiv între elevi, profesori și părinți pentru a găsi cele mai bune soluții: „Nu vrem doar critici, ci propuneri concrete care să ducă la o educație mai eficientă și adaptată realității”.