De anul acesta, șoferii din România se confruntă cu un nou sistem de monitorizare a traficului, prin camere radar fixe și bucle inductive instalate pe principalele autostrăzi și drumuri naționale.
Acestea sunt menite să reducă viteza și să îmbunătățească siguranța rutieră, aplicând amenzi automat, fără interacțiunea cu un agent de poliție.
Buclele inductive sunt dispozitive instalate sub asfalt, capabile să măsoare viteza medie a unui vehicul pe o anumită distanță. Acestea detectează dacă șoferii depășesc limitele legale și generează automat sancțiuni, care sunt trimise direct la domiciliu, împreună cu imaginea șoferului surprins la volan.
Camerele radar fixe și buclele inductive colaborează pentru a înregistra viteza medie și incidentele din trafic. În cazul depășirii limitei de viteză sau al lipsei ITP-ului, RCA-ului sau rovignetei, amenda este generată automat prin sistemul e-SIGUR al Poliției Române.
Acest sistem modern nu permite fraudarea sau negocierea amenzilor, fiind complet automatizat. În plus, contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere, în special pe drumurile cu risc ridicat.
Conform datelor furnizate de Poliția Română, în primele 11 luni ale anului 2024, pe drumurile din România s-au înregistrat 3.862 de accidente rutiere grave, soldate cu 1.333 de decese și 2.980 de răniți grav. Comparativ cu aceeași perioadă din 2023, s-a observat o scădere de 6% a numărului de accidente grave, o reducere de 3,9% a deceselor și o diminuare de 6,7% a persoanelor rănite grav.
În ceea ce privește cauzele principale ale acestor accidente, viteza neadaptată la condițiile de drum rămâne un factor major. În primele șapte luni ale anului 2024, viteza neregulamentară a fost responsabilă pentru 385 de accidente grave, rezultând în 148 de decese și 330 de răniți grav, conform tvrinfo.ro.
1. Autostrada A1 (București – Pitești):
48 de sisteme de detecție incidente.
2 bucle inductive între nodurile de circulație.
8 camere CCTV și 5 stații meteo.
2. Autostrada A2 (București – Cernavodă):
66 de camere de detecție incidente.
2 bucle inductive și 1 sistem de cântărire din mers.
3. Autostrada A3 (București – Ploiești):
20 de bucle inductive.
42 de camere de detecție.
4. DN1 (București – Ploiești):
16 bucle inductive.
28 de camere de detecție incidente.