Elevii români au dificultăți în a înțelege, interpreta sau utiliza informații matematice în diverse contexte ale vieții

Elevii români au dificultăți în a înțelege, interpreta sau utiliza informații matematice în diverse contexte ale vieții

Aproximativ 36% dintre elevi sunt afectați de așa-numitul analfabetism numeric. Cu alte cuvinte, aceștia au dificultăți în a înțelege, interpreta sau utiliza informații matematice în diverse contexte ale vieții.

Datele se regăsesc în primul raport național privind alfabetizarea numerică, prezentat marți. Acest tip de analfabetism crește constant de la clasele primare către cele de liceu.

Literaţia numerică reprezintă capacitatea de a înțelege, interpreta și utiliza informații matematice în diverse contexte ale vieții cotidiene, profesionale și sociale. În activățile zilnice, aceasta implică, printre altele, capacitatea de a calcula dobânzile bancare, interpretarea tarifelor la utilități, compararea ofertelor comerciale sau estimarea costurilor pentru diferite produse și servicii.

Elevii din categoria cu cel mai crescut statut prezintă cele mai scăzute procente de anafabetism numeric, în timp ce elevii din categoria cu cel mai scăzut statut socio-economic au cel mai ridicat nivel de analfabetism numeric, procentul fiind de 50%, potrivit Radio România Actualități.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
cer fragmentat
-0.5 ° C
-0.1 °
-2.2 °
75 %
0.5kmh
75 %
joi
4 °
vin
4 °
sâm
4 °
Dum
3 °
lun
4 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii