Guvernul îşi propune să tripleze numărul adulţilor care urmează cursuri de educare şi dezvoltare personală și a aprobat, astfel, Strategia Naţională pentru Educaţia Continuă a Adulţilor 2024 – 2030, pentru îmbunătăţirea perspectivelor de angajare.
Strategia are în vedere activităţi de învăţare formală, non-formală şi informală, atât cu caracter general, cât şi cu caracter vocaţional.
Astfel pot fi îmbunătăţite perspectivele de angajare, dezvoltarea personală şi profesională şi achiziţia de competenţe. Pentru anul 2030, România şi-a stabilit ca obiectiv o rată de 17,4% de participare a adulţilor (25 – 64 ani) la învăţarea pe tot parcursul vieţii.
Acest procent este de trei ori mai mare decât rata de participare înregistrată în 2022, respectiv 5,4%.
Acest tip de educaţie este deschis oricărei persoane care doreşte să dobândească, să-şi actualizeze, să-şi finalizeze sau să-şi extindă capacităţile, cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile şi competenţele pentru dezvoltarea personală şi profesională, în cadrul unor diverse tipuri de instituţii de educaţie formală şi non-formală.
Ministerul Educaţiei va conlucra cu instituţiile/organizaţiile responsabile şi interesate de implementarea strategiei – autorităţi publice centrale şi locale, societatea civilă, ONG-uri, mass-media, companii private.
De exemplu, Ministerul Educaţiei va colabora cu Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale pentru obiectivele complementare cu iniţiativele acestuia din urmă. De asemenea, are responsabilitatea furnizării de date şi informaţii cantitative şi calitative inclusiv prin intermediul instituţiilor aflate în coordonare/subordonare cu privire la atingerea obiectivelor strategiei, colaborând permanent şi asigurând transparenţă, pentru evidenţierea impactului acţiunilor întreprinse în facilitarea implementării strategiei, potrivit Agerpres.