În România: Tipurile de joburi existente în cadrul industriei de gaming

În România: Tipurile de joburi existente în cadrul industriei de gaming

Cu aproape două milioane și jumătate de jucători în întreaga lume, industria de gaming înflorește și se bucură de o expansiune uriașă la nivel global. De la an la an, numărul oportunităților deschise în această industrie crește, inclusiv în țara noastră, datorită numeroaselor studiouri importante care își desfășoară activitatea în centrele importante ale României.

În ceea ce privește locurile de muncă, absolvenții, cât și angajații cu experiență solidă, au parte de oferte din ce în ce mai tentante. Iată câteva dintre principalele tipuri de joburi existente în cadrul companiilor de gaming, potrivit risco.ro.:

Game Architect

Este un post care presupune definirea conceptului din spatele unui joc, de la poveste, personaje și ambianță și până la regulile jocului și setările aferente. Acesta este un rol cheie, care trebuie să dezvolte un concept care să fie pe placul consumatorilor vizați și să aibă o doză de originalitate. Persoana desemnată cu această funcție va coordona proiectul, selectându-și personalul cu care va colabora, atât cel in-house, cât și cu terți, în caz că se merge pe varianta de outsourcing pentru anumite aspecte.

Designer

În această categorie intră pozițiile car se vor ocupa de realizarea elementelor grafice și a animațiilor aferente. În funcție de cerințele stabilite de Game Arhitect, designerii vor începe să schițeze câteva variante pentru a le propune, iar apoi se va stabili un șablon. Din acel punct, întreaga echipă de designeri știe ce are de făcut și va putea avansa mult mai lin. În prezent, cerințele cu privire la calitatea grafică sunt destul de pretențioase, ștacheta fiind foarte sus ridicată în ultimii doi ani.

Sound Engineer

Dacă sunetul este atât de important în vloguri, este ușor de înțeles că acestea este cu atât mai important în jocurile video. Efectele sonore și felul în care acestea sunt îmbinate reprezintă o adevărată artă. În unele industrii, sunetul joacă chiar un rol esențial. În industria de jocuri de noroc, sunetele sunt analizate și construite cu mare grijă. Specialiștii spun că, atunci când un jucător testează câteva sloturi ca la aparate gratis, online, șansele ca acesta să găsească un joc căruia să-i rămână fidel depinde, de cele mai multe ori și de calitatea sunetelor. Inginerul de sunet trebuie să încapsuleze esența jocului în coloana sonoră și să aibă grijă că inserează cât mai multe elemente distractive.

Developer

Aici este vorba despre o echipă de programatori, cu seturi de sarcini diferite, care lucrează împreună pentru a duce mai rapid la bun sfârșit un anumit proiect. Rolul programatorilor este să îmbine toate elementele primite și să facă lucrurile să funcționeze impecabil. Evident, în această mare echipă există câțiva lideri, care coordonează fiecare departament. Munca de programator durează cel mai mult și nu se încheie în totalitate nici după ce produsul este lansat, pentru că mai pot apărea lucruri neprevăzute sau cerințe pentru îmbunătățiri.

Game Tester

Jocurile au devenit foarte complexe în zilele noastre și producerea acestora se poate întinde pe o perioadă cuprinsă între 6 luni și 5 ani. Ca în orice tip de soft nou, este normal să apară diverse erori și probleme, iar misiunea game testerilor este tocmai aceasta: să joace și să descopere problemele. Apoi, aceștia le raportează și le trimit către programatori. Acest ciclul continuă până când coordonatorul proiectului se declară mulțumit cu calitatea produsului.

Content Writer

Fiecare joc are nevoie de anumite texte, pentru povestea din joc, meniuri, secțiunea de ajutor, site, prezentare și pentru diverse campanii publicitare: articole, speech-uri, rețele de socializare etc. Unele dintre aceste sunt scrise in-house, de către content writeri, iar o parte sunt, de regulă, delegate către una sau mai multe companii de marketing.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie ușoară
2 ° C
2 °
1.1 °
75 %
4.6kmh
0 %
vin
11 °
sâm
6 °
Dum
7 °
lun
7 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii