Vaccinarea nu este și nu devine obligatorie, a reafirmat Ministerul Sănătății, prin vocea secretarului de stat Alexandru Rogobete, care reclamă că „«motoarele de dezinformare» ale populației s-au activat” după ce a fost pus în transparență publică proiectul privind Strategia Națională de Vaccinare.
El susține că „vaccinarea nu este și nu devine obligatorie”, iar Strategia Națională de Vaccinare „este despre informare corectă și acces echitabil la vaccin”.
„Este pentru prima oară când pacienții au acces la vaccinuri gratuite. Este pentru prima oară când oferim acces facil la vaccinarea anti-HPV. Pentru bărbați și femei deopotrivă. Strategia este pentru următorii ani. Un plan gândit corect, pe termen lung”, a adăugat secretarul de stat.
„Cei care spun altceva și-au făcut o misiune din a minți, a dezinforma, a destabiliza cu orice preț. Aveți încredere în specialiștii în medicină, nu în specialiștii în fake-news!”, a conchis Alexandru Rogobete, secretar de stat în Ministerul Sănătății.
Ministrul Alexandru Rafila, despre strategia națională de vaccinare
Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a declarat că strategia națională de vaccinare 2023-2030 nu impune obligativități, ci le oferă românilor acces echitabil și universal la schemele de vaccinare.
Specialiștii din cadrul Ministerului Sănătății subliniază că actul normativ nu are niciun fel de prevedere cu privire la obligativitatea vaccinării, ci oferă acces echitabil la vaccinare pentru români, oricând și la orice vârstă.
„Strategia națională de vaccinare asigură acces echitabil pentru oricine, fără să impună vreo obligativitate. Nici un act normativ elaborat de Ministerul Sănătății nu va impune vaccinarea obligatorie! Acest act medical nu este și nu va fi obligatoriu!”, a transmis ministrul Alexandru Rafila.
De asemenea, în școli, vaccinarea nu va fi obligatorie, dar va fi explicată și încurajată.
În această situație, copiii nevaccinați trebuie să rămână la domiciliu până la stingerea focarului, pentru a fi protejați împotriva bolii.
În același timp, actul normativ prevede un set de 20 de obiective, care cuprind, printre altele, strategii eficiente de comunicare pentru creșterea interesului populației pentru vaccinare.
Un alt obiectiv prevede pregătirea specialiștilor pentru a crește capacitatea acestora de a informa corect și complet publicul cu privire la avantajele vaccinării.