Cifra de afaceri a pieței de jucării din România (producție&comerț) a crescut în 2022 la un nivel record estimat de 1,7 miliarde lei, cu 14% peste nivelul din 2020 și aproape 8 ori mai mare decât în 2012, după cum arată o analiză a companiei KeysFin.
„La polul opus avem factori precum creșterea disponibilității produselor contrafăcute, care pot afecta evoluția pieței. Acestea sunt fabricate din materii prime de calitate scăzută și pot fi chiar dăunătoare copiilor. Dezvoltarea comerțului electronic a propulsat vânzările de produse contrafăcute prin extinderea acoperirii lor geografice”, se arată în analiza KeysFin.
Principalul comerciant a rămas Jumbo EC.R SRL, companie cu acționariat grecesc care și-a consolidat poziția de lider de piață în 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 901 milioane de lei (69% din total comerț), după un avans anual de aproximativ 9%.
Podiumul este completat de Brick Depot SRL – distribuitorul Lego pe piața locală (37 de milioane de lei; 2,8% din total comerț), Luxprimum SRL (17 milioane de lei; 1,3%) și J&M SRL (12 milioane lei; 0,9% din total comerț).
Cele mai mari 5 companii generează 93% din cifra de afaceri a comercianților de jucării din România în 2021.
În ceea ce privește producția locală de jucării, principalul actor din piață este Airquee SRL, companie cu acționariat majoritar britanic, cu afaceri de 30,5 milioane de lei (cu 39% mai mari decât în 2020), care a generat 14% din total producție locală în 2021.
Cele mai mari 5 companii generează aproape 45% din cifra de afaceri a producției de jucării în 2021.