Peste jumătate dintre români întâmpină dificultăți financiare în viața de zi cu zi, ceea ce nu le permite să economisească, după cum arată un studiu al Institutului de Economie Mondială al Academiei Române.
Rezultatele studiului arată că 9 din 10 români nu au abilități de calcul a ratei dobânzii, de diferențiere între valorile nominale și reale, precum și de înțelegere a conceptului de diversificare a riscului.
Părinții și profesorii sunt principala sursă de informare pentru copii, iar conferința Educația Financiară în școli reprezintă o șansă pentru cei dintâi de a beneficia de experiența invitaților.
Experții consideră că educația financiară ar trebui să fie materie de studiu încă de la vârste fragede, astfel încât aceasta să își producă efectele pozitive când fiecare dintre absolvenții de liceu sau facultate vor intra în câmpul muncii și vor lua decizii în ceea ce privește gestionarea bugetului, accesarea unui credit și structurarea costurilor acestuia sau decizii despre economisire.
Nivelul de alfabetizare financiară în Germania este de 53%, în Țările de Jos 45%, în Austria 33%, în SUA 30%, în Franța 31%, iar în Italia 25%.
Un nivelul de alfabetizare financiară mai ridicat îl au și țări precum Albania (10%), Bosnia și Herțegovina (10%), Serbia (17%), Bulgaria (18%), Ungaria (26%), Croația (28%), Polonia (30%) sau Cehia (42%).
„Faptul de a nu avea o perspectivă asupra nivelului de trai sau a satisfacției bunăstării personale pe termen lung poate să afecteze întreaga viață a unui tânăr și a oricărui om”, a declarat Silvia Bogdan, președinte Școala de Valori.