Românii au cele mai puține competențe digitale din UE

Românii au cele mai puține competențe digitale din UE

Comisia Europeană și-a propus ca până în 2030, 80% din populația Uniunii Europene să aibă competențe digitale de bază. Acest lucru nu înseamnă doar că o persoană trebuie să știe să folosească, fără ajutor, un calculator, ci să fie capabilă să caute date și să evalueze calitatea acestora, să identifice o știre falsă, să creeze conținut digital și să își gestioneze identitatea în online sau să rezvolve anumite probleme tehnice.

 

România este codașă în Uniunea Europeană când vine vorba de competențe digitale. Mai puțin de 30% dintre români au competențe digitale de bază, spune Ramona Chiriac, șefa reprezentanței Comisiei Europene în România.

Aceasta a amintit că, în prezent, 3 din 4 afaceri din Uniunea Europeană au de suferit pentru nu găsesc angajați cu competețele digitale necesare.

Prin Programul Național de Redresare și Reziliență, România poate accesa 1,3 miliarde de euro pentru proiecte care să susțină dezvoltarea acestor competențe, atât în rândul elevilor, cât și al adulților, spune Ramona Chiriac, potrivit Europa FM: „România, știm deja, am spus-o de multe ori, poate părea o țară a contrastelor din acest punct de vedere. În condițiile în care numărul absolvenților de specializări IT&C situtează țara pe locul 4 în rândul țărilor membre iar numărul femeilor specialiste în domeniu o clasează pe locul 3, tot

România este pe ultimul loc în ceea ce privește competențele digitale cu doar 28% dintre cetățenii săi avându-le pe cele de bază și doar 10% competențe ce depășec acest nivel. Așadar, este nevoie de investiții urgente pentru viitor”.

Studiile au arătat însă că elevii se descurcă mai bine decât adulții la capitolul competențe digitale.

Pe o scară de la 1 la 100, elevii români cu vârsta între 6 și 18 ani se află la nivelul 65, adică în categoria celor minimali funcționali, spune Dragoș Iliescu, cercetător și specialist în testare, pentru Europa FM: „Unde ne plasează acei 65 este în medie, în zona de funcționalitate limitată, de minim funcțional. În medie, elevii din România nu sunt nefuncționali, asta este o veste bună, au învățat să trimită mesaje pe WhatsApp doamnei profesoare, vor continua să facă asta și vor face asta cu siguranță. Dacă-i întrebi mâine cum ar putea să facă alt grup de WhatsApp pentru o altă clasă, n-o să fie în stare să facă acest lucru. Deci, pot face acele sarcini care sunt repetitive dar nu pot inova și cu siguranță nu pot crea lucruri mai complexe în această zonă.”

Anul trecut, doar jumătate din populația Uniunii Europene avea competențe digitale de bază.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie ușoară
4 ° C
4.1 °
4 °
75 %
4.6kmh
0 %
vin
10 °
sâm
6 °
Dum
6 °
lun
6 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii