Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat implementarea unui sistem electronic cu cartelă în ministerul pe care-l conduce. Momentan proiectul este doar în fază de testare.
Sistemul electronic de acces va permite generarea automată a pontajelor în format electronic și este corelat cu softul de salarii, permițând o evidență mai facilă a timpului de lucru pentru fiecare angajat.
„De astăzi, testăm accesul în sediul Ministerului Muncii prin intermediul sistemului electronic cu cartelă care va facilita accesul angajaților la birou, asigurându-se totodată o zonă de intrare separată pentru petenți. Sistemul electronic de acces va permite generarea automată a pontajelor în format electronic și este corelat cu softul de salarii, permițând o evidență mai facilă a timpului de lucru pentru fiecare angajat.
Implementarea accesului prin sistemul electronic va aduce, așadar, și o eficientizare a activității în cadrul anumitor departamente ale ministerului. Perioada de testare se va încheia la 1 octombrie, după această dată accesul în sediul Ministerului urmând să se facă exclusiv prin acest sistem.
Am convingerea că, pentru majoritatea instituțiilor din România, decizia de a utiliza sistemele electronice nu doar pentru acces, ci și pentru gestionarea internă a documentelor, de pildă, ar avea rezultate vizibile în ceea ce privește eficiența serviciilor oferite. În acest sens, soluțiile de digitalizare pe care le folosim la Ministerul Muncii pot îndemna și alte instituții publice să facă pașii necesari către modernizare. Am cel puțin două motive să fiu mândră de echipa mea din Ministerul Muncii: în primul rând, pentru că sunt oameni care muncesc și acest lucru se vede în rezultate și, în al doilea rând, pentru că sunt deschiși să își adapteze modul de a lucra cerințelor de digitalizare din sectorul public”, a spus Raluca Turcan, pe pagina ei de Facebook.