Tinerii din Generația Z, care au vârste între 18 și 24 de ani, au din ce în ce mai multă încredere în știrile difuzate de posturile de televiziune, în detrimentul celor din mediul online, arată studiul New Media Adoption al agenției Spark Foundry, potrivit Paginademedia.ro.
Acest trend este vizibil chiar şi în rândul Generaţiei Z (18-24 ani). Mai mult de jumătate dintre ei susţin că au petrecut mai mult timp în faţa televizorului în ultimul an, având mai multă încredere în ştirile difuzate pe posturile TV decât în cele din mediul online”, spune Mădălina Bâdea, Head of Data Insights Spark Foundry.
Potrivit studiului, 65% dintre respondenţi urmăresc programe TV împreună cu familia, iar 56% dintre aceştia consideră că această activitate și vizionarea de filme online i-au apropiat de membrii familiei.
Membrii Generației Z consideră că au stat mai mult în fața televizorului în ultimul an și au mai multă încredere în știrile difuzate de posturile de televiziune decât în cele din online.
Studiul cuprinde un eșantion de 803 de persoane, cu vârsta mai mare de 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, și a fost realizat prin interviuri online, în perioada 13-19 mai 2022.
Același studiu arată că persoanele cu vârste mai mari de 45 de ani folosesc social media în special pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru căutarea de branduri sau produse, dar şi pentru diversitatea de conţinut.
Pe de altă parte, generațiile mai tinere arată un comportament mai activ pe rețelele sociale, publicând imagini sau conţinut video, căutând să descopere trenduri noi, urmărind paginile influencerilor şi ale celebrităţilor şi căutând constant un conţinut cât mai divers.
Twitter a înregistrat cea mai mare creștere în ultimul an și este folosit preponderent de pesoane cu vârste mai mari de 55 de ani.
Pe Facebook stă mai degrabă tot publicul matur, cu vârste de peste 55 de ani.
Instagram este o platformă preferată de cei din categoria de vârstă 18-34 de ani, care petrec își petrec timpul și pe TikTok și Pinterest