Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2024 (BEC) a stabilit, în cadrul ședinței din data de 14 noiembrie, machetele buletinelor de vot utilizate la referendumul local convocat la nivelul Municipiului București pentru data de 24 noiembrie 2024.
Fiecare dintre cele trei întrebări va fi pe un buletin de vot separat, fiecare buletin fiind vorbat din patru pagini A4.
Cel târziu până pe data de 19 noiembrie, Regia Autonomă „Monitorul Oficial” trebuie să imprime buletinele de vot.
În aceeaşi zi vor fi distribuite către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare următoarele materiale: un exemplar al listei electorale permanente pentru referendumul local, buletinele de vot, ştampila de control, ştampilele cu menţiunea „VOTAT”, formularele pentru încheierea proceselor-verbale, formularele listei electorale suplimentare şi ale extrasului din listele electorale, formularele necesare pentru consemnarea situaţiilor semnalate de sistemul informatic pentru monitorizarea prezenţei la vot şi prevenirea votului ilegal, câte un buletin de vot care va fi afişat la sediul secţiei de votare.
În ziua premergătoare alegerilor, la sediul fiecărei secţii de votare se va afişa câte un buletin de vot pentru fiecare întrebare a referendumului local, vizat şi anulat de preşedintele biroului electoral de sector.
În aceeaşi zi, între orele 18.00 şi 20.00, preşedintele biroului electoral al Secţiei de votare va primi cererile de votare prin intermediul urnei speciale.
Procesul de votare va începe pe data de 24 noiembrie, la ora 7.00 şi se va încheia la ora 21.00. Alegătorii care la ora 21.00 se află la sediul secţiei de votare, precum şi cei care se află la rând în afara secţiei pot să îşi exercite dreptul de vot.
În termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării, vor fi numărate voturile şi se vor încheia procesele-verbale. Va fi înaintat biroului electoral al Municipiului Bucureşti dosarul conţinând procesele-verbale cu rezultatele votării, toate contestaţiile privitoare la operaţiunile Biroului electoral al secţiei de votare, buletinele de vot nule şi cele contestate, dosarele cuprinzând listele electorale utilizate şi ştampila de control.
Dosarele sigilate şi ştampilate se înaintează sub pază personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
Până pe 27 noiembrie, birourile electorale de sector vor înainta procesele verbale către Biroul Electoral Central, iar în termen de 24 de ore vor fi centralizate şi validate rezultatelor referendumului.
La acest referendum, bucureştenii vor fi invitaţi să răspundă cu „DA” sau „NU” la următoarele trei întrebări:
1. Sunteţi de acord că repartizarea între Primăria Municipiului Bucureşti şi Primăriile de Sector a impozitelor pe venit şi a taxelor şi impozitelor locale colectate de la bucureşteni să fie aprobată de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti?
2. Sunteţi de acord ca Primarul General al Municipiului Bucureşti să emită autorizaţiile de construire pe întreg teritoriul administrativ al oraşului?
3. Sunteţi de acord ca Primăria Municipiului Bucureşti să finanţeze şi să implementeze un program de educaţie pentru sănătate şi prevenire a consumului de droguri în toate şcolile din Bucureşti?