Consiliul Județean Ilfov urmărește să aplice un management integrat al deșeurilor. Mihai Andrei, administrator public în cadrul instituției, a declarat, la „Podcast B1” că deja a fost semnat contractul de finanțare europeană în valoare de 190 de milioane de lei, în cadrul primei etape a acestui proiect.
„Suntem obligați practic ca fiecare județ din țară să aibă un sistem de management integrat al deșeurilor, asta înseamnă că trebuie să ai de la colectarea deșeurilor de la cetățeni, până la stații de tratare, stații de sortare, de compost, depozitare.
Pentru a realiza acest proiect deja am depus și avem aprobat un proiect de finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare prin care vom realiza prima componentă a proiectului, achiziționarea de echipamente de colectare.
Practic acest program prin care ne finanțăm prima componentă din proiect se închide în acest an. Nu aveam timp pentru a realiza toate instalațiile, depozitele de deșeuri și ce vrem noi să facem pentru acest sistem. Am gândit în felul următor, să spargem proiectul în două, venim cu prima componentă prin care achiziționăm aceste echipamente și aici avem deja contractul de finanțare semnat în valoare de 190 de milioane de lei prin care vom cumpăra 31 de autogunoiere pentru deșeuri reciclabile, autogunoierele pentru deșeuri reziduale le vom pune în sarcina operatorului în momentul în care vom face licitația, va trebui să vină el cu ele. Vom cumpăra sute de mii de pubele pentru populație care se vor distribui gratuit, containere pentru deșeuri voluminoase.
Proiectul acoperă 34 de localități din 40. Acestea și-au manifestat interesul pentru a intra în acest proiect”, a precizat Mihai Andrei.