Începe proiectul liniei metropolitane care va uni Bucureștiul de Ilfov

Începe proiectul liniei metropolitane care va uni Bucureștiul de Ilfov

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) anunță că începe unul dintre cele mai mari proiecte din istoria Capitalei. Este vorba despre linia metropolitană care va uni Bucureștiul de Ilfov.

Se dă startul pentru unul dintre cele mai mari proiecte din istoria Capitalei. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI) lansează în consultare de piaţă documentaţia tehnică pentru achiziţia serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru introducerea şi, ulterior, dezvoltarea trenului urban şi metropolitan Bucureşti – Ilfov, pe un traseu de 60 de kilometri Bucureşti Nord – Căciulaţi – Snagov Plajă/Greci.

Până la data de 5 februarie 2025 TPBI așteaptă din partea agenților economici interesați propuneri privind determinarea valorii estimate a achiziției de servicii pentru elaborarea Studiului de fezabilitate aferent traseului București Nord – Căciulați – Snagov Plajă/ Greci, precum și pentru îmbunătățirea cerințelor din specificațiile tehnice, informează TPBI într-un comunicat de presă.

Potrivit comunicatului de presă, proiectul de investiţii preconizat de TPBI vizează cofinanţarea din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 – 2027 al axei dedicate trenurilor metropolitane din regiunea Bucureşti – Ilfov, dar şi din alte surse în funcţie de eligibilitatea intervenţiilor identificate.

„Proiectul este unul complex, investiţiile preconizate fiind corelate şi complementare investiţiilor în infrastructura feroviară rezultate din proiectele din faza I a trenului metropolitan Bucureşti – Ilfov (pe traseul semi-inelului de nord al Bucureştiului, respectiv Bucureşti Obor – Bucureşti Băneasa – Carpaţi – Bucureşti Nord – Bucureşti Vest, şi pe traseul Bucureşti Nord – Chitila – Buftea – Periş), proiectul de modernizare a Complexului Feroviar Bucureşti, proiectul de construcţie a liniei ce va deservi viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, proiectele de investiţii pentru construirea Autostrăzii A0, Drumul Radial 4, proiectele de achiziţii de material rulant derulate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară şi proiectele de investiţii programate şi derulate de unităţile administrativ teritoriale de pe traseul analizat”, se arată în comunicatul transmis de TPBI. 

Conform sursei citate, realizatorul documentaţiei tehnico-economice trebuie să fie autorizat pentru lucrările de proiectare pe calea ferată, precum şi alte autorizaţii cerute de legislaţia specifică şi trebuie să asiste beneficiarul şi în procedurile de avizare şi aprobare a soluţiilor tehnice identificate, precum şi a indicatorilor tehnico-economici de investiţii.

De asemenea, va trebui să acorde asistenţă TPBI în elaborarea documentaţiei pentru achiziţia serviciului de proiectare şi a execuţiei lucrărilor aferente infrastructurii de transport pentru trenul metropolitan (caiet de sarcini/ specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), documentaţiei pentru achiziţia serviciului de consultanţă/ supraveghere execuţie lucrări (caiet de sarcini/ specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), documentaţiei pentru achiziţia materialului rulant feroviar (caiet de sarcini/ specificaţii tehnice, cerinţe tehnice etc.), Contractul de Servicii Publice pentru serviciile feroviare de tren metropolitan.

 

 

 

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ploaie ușoară
7.4 ° C
7.7 °
6.1 °
67 %
2.6kmh
0 %
vin
11 °
sâm
7 °
Dum
10 °
lun
10 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii