Senatul României a votat un proiect de lege care schimbă regulile în ceea ce privește mobilitatea urbană. Această nouă lege ar trebui să aducă transportul public din România la nivelul celui existent în țările dezvoltate din Europa.
În noua lege adoptată de Senat, în viitoarele planuri de urbanism general sau zonal trebuie să se prevadă clar care sunt mijloacele de transport în comun care vor deservi noile zone rezidențiale și unde vor fi stațiile pentru pasageri. De asemenea, Fiecare primărie trebuie să adopte un plan de mobilitate urbană durabilă în care se vor găsi soluții de rezolvare a ambuteiajelor mari din trafic.
„Pentru asigurarea condițiilor de mobilitate inclusiv a unor rețele de transport durabil, în cadrul planurilor de urbanism general sau zonal prin care se propun noi extinderi este obligatoriu să fie prevăzute viitoarele servicii de transport public și infrastructurile aferente, inclusiv stații de încărcare rapidă de redresare, și/sau stații de redresare, în vederea extinderii noilor linii de troleibuz”, se arată în noua lege votată de senatori, potrivit Evz.ro
În plus, asigurarea unor benzi dedicate pentru transportul în comun va reprezenta o obligație legală pentru fiecare primar.
Asta îl obligă pe Nicușor Dan, primarul general al municipiului București, să aplice o măsură care îi nemulțumește pe șoferii bucureșteni.
Asigurarea de condiții de călătorie ridicată pentru pasageri, inclusiv a unui program predictibil la orele de vârf și a prioritizării transportului public, inclusiv ăn intersecții”, se mai arată în documentul adoptat de Senatul României.