Reprezentanţii Primăriei Sectorului 4 au transmis, luni, că alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Judeţean Ilfov şi Sectorul 5 al Capitalei), vor demara un amplu proiect de construire a noii magistrale de metrou – M4, dintre Gara de Nord şi Gara Progresul.
Pentru realizarea acestui obiectiv de importanţă strategică pentru Capitală, Sectorul 4 a depus deja cererea de finanţare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, ce vor fi accesaţi prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027.
Având în vedere stadiul avansat în care se află acest proiect, semnarea contractului de finanţare este preconizată a avea loc într-un interval de cel mult 60 de zile, fapt ce va permite derularea rapidă a tuturor procedurilor premergătoare construcţiei efective, mai arată comunicatul de presă al Primăriei Sectorului 4.
În paralel, conform estimărilor specialiştilor angrenaţi în derularea acestui obiectiv de investiţii, până la finalul lunii februarie a.c., va fi lansată în S.I.C.A.P. şi procedura de licitaţie publică pentru proiectare şi execuţie. Câştigătorul/câştigătorii acestei proceduri va/vor avea la dispoziţie un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcţia efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât şi cele de construire.
Potrivit studiilor de specialitate deja întocmite, traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 staţii, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 11 kilometri, între staţia Gara de Nord 2 şi staţia Gara Progresul, şi care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 şi 5, precum şi al comunei Jilava din judeţul Ilfov.
Astfel, trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecţia cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Haşdeu, va trece prin faţa Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Şoseaua Viilor. Va ajunge în intersecţia de la Eroii Revoluţiei, va continua pe Şoseaua Giurgiului, iar la intersecţia cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul şi va ajunge cu ultima staţie în faţa Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou şi modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride.
Toate cele 14 staţii ale noului traseu (Gara de Nord 2 – Ştirbei Vodă – Bogdan Petriceicu Haşdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluţiei 2 – George Bacovia – Toporaşi – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul) vor fi amenajate conform celor mai noi cerinţe pentru securitate la incendiu şi vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilităţi. Totodată, staţiile vor avea şi sisteme de protecţie a călătorilor, înclusiv panouri de sticlă şi uşi automate la marginea peroanelor.
„Sectorul 4 şi-a asumat acest proiect deosebit de important şi sunt convins că, alături de partenerii noştri, vom putea oferi oamenilor încredere şi predictibilitate. Încredere că lucrările se vor desfăşura fără să le afecteze semnificativ modul de viaţă şi speranţa că, într-un interval de timp rezonabil, toţi cei care intră zilnic în Bucureşti dinspre localităţile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai uşor, mai repede şi mai ieftin în centrul oraşului folosind metroul, un mijloc de transport ecologic şi nepoluant. Investiţia în infrastructura de metrou reduce din timpii petrecuţi de oameni în drum către serviciu, reduce poluarea şi devine pol de dezvoltare ce aduce în zonă investitori, aduce investiţii generatoare de venituri ce se traduc, în final, în locuri de muncă bine plătite şi în general, într-un trai mai bun pentru toţi bucureştenii”, a declarat Daniel Băluţ, primarul Sectorului 4, conform sursei citate.