Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit unei asocieri de constructori din România și Bosnia lotul Ditrău – Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii, pentru suma de 6,14 miliarde lei (fără TVA), a anunțat, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„CNIR a atribuit încă un contract pentru construcția unui lot al A8, cu finanțare asigurată prin Programul Transport 2021 – 2027). Lotul Ditrău – Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii, a fost atribuit unei asocieri de constructori din România și Bosnia, pentru suma de 6,14 miliarde lei (fără TVA). Pentru proiectarea și execuția lotului cu o lungime de 37,9 kilometri sunt alocate 54 de luni (14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție)”, a notat Grindeanu, pe pagina de Facebook.
Pe traseu vor fi construite inclusiv: 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57% din lungimea întregului lot, potrivit Agerpres.
Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, luni, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău – Grințieș Asocierii SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade – Euro Asfalt D.O.O – Spedition UMB, care a fost desemnată câștigătoare cu o valoare a ofertei de 6,14 miliarde de lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA.
Pentru realizarea lotului cu o lungime de 37,9 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț, asocierea formată din constructori din România și Bosnia – Herțegovina are termen de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni durata de execuție.
Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
„Încă o procedură finalizată înainte de termen și pe această cale le mulțumesc colegilor pentru eficiență și profesionalism. Acest lucru se întâmplă la toate proiectele pe care le-am demarat în această perioadă. Proiectele trebuie să fie bine realizate încă de la început și atunci este nevoie de o analiză atentă și de multă muncă specifică. Cu toții ne dorim infrastructura rutieră bună și rapid efectuată, iar noi trebuie să ținem seama de detaliile care determină calitatea proiectului. CNIR e la început de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregătite să devină elementul care ne definește”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în județul Harghita), iar la est, în județul Neamț, conexiune cu lotul 2B Grințieș – Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot.