Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că miercuri au fost transmise spre SEAP, pentru validare, documentaţiile pentru primele 3 loturi ale tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş, care are o lungime totală de aproape 226 km, informează News.ro. Pentru toate cele 6 loturi din acest tronson de cale ferată sunt alocate 10,5 miliarde de lei, fără TVA.
„Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanţat prin Programul Transport! Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentaţiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km. Lotul 1 (Craiova-Filiaşi), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare şi 42 de luni execuţie lucrări). Lotul 2 (Filiaşi-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare şi 48 de luni execuţie lucrări). Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare şi 60 de luni execuţie lucrări). Pe acest lot va fi construită şi o variantă nouă de traseu care va asigura relaţia între staţiile Balota, Prunişor şi Drobeta Marfă. Între staţiile Prunişor şi Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcţia unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook.
El a mai spus că cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă şi o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).
„Va fi dublată linia CF pe relaţiile Strehaia – Ciochiuţa, Ciochiuţa – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunişor dar şi în staţiile Igiroasa şi Ciochiuţa. Vor fi construite noi variante de traseu pe relaţiile Igiroasa – Prunişor Nouă, Prunişor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudaşu. Vor mai fi montaţi 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalaţiile de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) şi vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel”, a mai explicat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a mai preciat că „pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite: – 16 staţii; – 48 de poduri; – 87 de podeţe; – 18 pasaje inferioare şi superioare; – 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran); – 16 treceri la nivel cu calea ferată; – 4 noi puncte de oprire”.