Retailerii francezi vor trebui să informeze cumpărătorii atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, în efortul de a combate aşa-numita „shrinkflaţie”, potrivit Ministerului de Finanţe, potrivit Reuters.
Shrinkflaţia a devenit o problemă atât pentru consumatori, cât şi pentru guverne, deoarece gospodăriile s-au luptat să facă faţă scăderii puterii de cumpărare în faţa inflaţiei ridicate din ultimii ani.
Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia alimentară a atins un record de 16% în urma negocierilor anuale privind preţurile dintre furnizori şi comercianţi cu amănuntul, conform news.ro.
Ca reacţie, guvernul a adoptat o lege prin care să devanseze negocierile pentru acest an şi să facă presiuni asupra companiilor pentru a limita creşterea preţurilor.
Lanţul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse, în septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producători de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo şi Unilever înaintea negocierilor anuale privind preţurile.