Se schimbă regulile pe piața rețelelor sociale. Meta intenţionează să solicite consimţământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a le permite companiilor să îi vizeze cu publicitate pe baza a ceea ce văd aceştia pe serviciile sale, cum ar fi Facebook şi Instagram. Anunțul oficial a fost făcut chiar de reprezentatul gigantului reţelelor sociale, transmite Reuters.
Meta a spus că schimbarea urmăreşte să abordeze o serie de cerinţe de reglementare în evoluţie din regiune şi provine dintr-un ordin din ianuarie din partea comisarului irlandez pentru protecţia datelor, principalul organism de reglementare al Meta al UE, de a reevalua baza legală privind modul în care direcţionează reclamele.
Utilizatorii Facebook şi Instagram au convenit efectiv să permită ca datele lor să fie folosite în publicitate direcţionată atunci când s-au înscris la termenii şi condiţiile serviciilor, până când autoritatea de reglementare a decis că nu poate procesa informaţiile personale în acest mod.
Meta a adăugat că va împărtăşi informaţii suplimentare despre modul în care procesul va funcţiona în practică în următoarele luni, după angajamentul suplimentar cu autorităţile de reglementare.