Un studiu publicat în British Journal of Educational Psychology a explorat tonul vocii profesorilor în educația copiilor. Vocile preînregistrate ale profesorilor au fost ascultate de 250 de copii cărora li s-a cerut apoi să judece modul în care tonul i-a afectat.
Studiul psihologic revoluționar a fost realizat la Universitatea din Essex și Universitatea din Reading și a implicat sute de copii. Cercetarea a arătat că „vocile care sună controlate” nu au obținut cooperare din partea copiilor de 10-16 ani.
Aceștia au fost rugați să evalueze modul în care acesta ar afecta factori precum competența, emoțiile, încrederea și intenția lor de a coopera. Copiii au reacționat mult mai bine la vocile de susținere, în timp ce tonurile de control le-au afectat stima de sine, iar exemplele sonore ale profesorilor au fost percepute ca fiind mai puțin demne de încredere.
Studiul a relevat că tinerii care au parte de un profesor strict sunt mai predispuși să se răzvrătească, starea de bine le este afectată și sunt mai puțin predispuși să dezvăluie că se confruntă cu probleme la școală – cum ar fi bullying-ul.
„Ne gândim adesea la ceea ce le spun profesorii elevilor lor, dar rareori vorbim despre cum o spun. Însă tonul vocii pe care îl folosesc profesorii contează cu adevărat, iar modul în care ne modulăm vocea poate avea efecte profunde asupra ascultătorilor”, a declarat șefa Departamentului de Psihologie de la Essex, profesoara Silke Paulmann, care s-a numărat printre autorii studiului, potrivit Science Daily.