300.000 euro, sumă recuperată de consumatorii români nemulțumiți

300.000 euro, sumă recuperată de consumatorii români nemulțumiți

Anul trecut, consumatorii nemulțumiți de serviciile unor companii europene au recuperat prejudicii în valoare de 300.000 euro. Numărul reclamațiilor a crescut cu 37% în 2020. Cele mai multe au vizat anulări provocate de pandemie, mai ales în domeniul transporturilor și al serviciilor turistice.

Românii nemulțumiți de serviciile unor companii europene au recuperat anul trecut suma de 300.000 de euro. Aceștia au făcut reclamații prin intermediul Centrului European al Consumatorilor din România.

Această creștere semnificativă a reclamațiilor a fost cauzată de actualul context epidemiologic. Astfel, cele mai multe reclamații au vizat anulări provocate de pandemie, mai ales în domeniul transporturilor și al serviciilor turistice.

COSTEL STANCIU președinte asociația Pro Consumatori
Consumatorii au fost obligați să facă achiziție online, au fost obligați să renunțe la unele zboruri, la unele vacanțe și unii comercianți nu au respectat dispozițiile legale aferente fiecărui domeniu. Respectiv nu au oferit compensații sau vouchere pentru cei care și-au anulat vacanțele.

Din totalul reclamațiilor făcute în 2020, 47% au vizat sectorul de transporturi. 11 % dintre solicitările pe care oamenii le-au făcut prin intermediul Centrului European al Consumatorilor din România au fost despre obiecte de îmbrăcăminte și încălțăminte, precum și restaurante și hoteluri. Printre domeniile vizate s-au regăsit și activități de recreere şi cultură, dar și diverse produse şi servicii.

Cea mai mare sumă recuperată prin intermediul Centrului European al Consumatorilor din România a fost în valoare de 1500 de euro. Compensația a fost primită de un cuplu de tineri care și-au pierdut bagajele în timpul unei vacanțe în care sărbătoreau luna de miere.

COSTEL STANCIU președinte asociația Pro Consumatori
Din păcate au avut ghinionul la sosire în Tenerife să constate că li s-a pierdut bagajul. Și ei au fost obligați să își cumpere haine și produse de igienă personală. Acea familie de tineri după ce s-a întors din vacanță a mai avut ghinionul să li se mai piardă și bagajul cu care s-au întors din vacanță și toate acestea au dus la o compensație de 1500 de euro.

Consumatorii români au făcut cele mai multe plângeri la adresa unor companii din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia. Reclamațiile consumatorilor străini împotriva comercianților din România au provenit din țări precum Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia.

Te-ar putea interesa și

Vremea

București
ninsoare
0.5 ° C
1.1 °
-1 °
81 %
2.6kmh
0 %
vin
12 °
sâm
6 °
Dum
6 °
lun
7 °
mar
6 °

Ultimele articole

Campanii

Opinii