Prin urmare, primul tren automotor a fost fabricat în România după 30 de ani. Testele si probele s-au încheiat, iar trenul urmează să fie pus la dispoziția publicului.
„A fost un efort considerabil de resurse umane şi inginerie românească, la care au lucrat peste 180 de colegi. După omologare, îl vom vedea pe traseele din România, dar și peste hotare. a spus Gruia Stoica.
Trenul are în componență atât piese și subansamble produse intern, dar și subansamble de la producători de top din Europa. Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).
Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante. Constructorul aşteaptă acum ca trenul să fie achiziţionat de CFR Călători.